Sökning: "Vivi Ann"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Vivi Ann.
1. Undervisning i förskolan - en kvalitativ studie om förskollärares resonemang att leda undervisning utifrån barns olika behov av lednings, stimulans eller särskilt stöd
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur 8 förskollärare fördelade på olika förskolor resonerar och utformar sin undervisning så att alla barn utvecklas och lär utifrån sina intressen och behov, främst för barn som av olika anledningar är i behov av särskilt stöd. Studien utgår från en fenomenologisk ansats och första ordningens perspektiv, eftersom vi är intresserade av att få fatt i förskollärarnas erfarenheter och upplevelser av att skapa undervisning för alla barn, utifrån deras olika intressen och behov. LÄS MER
2. Riskfaktorer för Post Partum Depression i samband med graviditet och förlossning – en litteraturstudie
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Background: A systematic use of the Edinburgh Postnatal Depression Scale (EPDS), symptoms of postpartum depression (PPD) can be identified at an early stage, followed by timely required actions. Mental health and well-being can be perceived as sensitive objective. LÄS MER
3. Kvinnors livskvalitet och psykosociala tillstånd efter mastektomi
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Introduktion Bröstcancer är den vanligaste cancersjukdom hos kvinnor i den svenska befolkningen. Vid icke spridd cancer är behandlingen alltid operation där en del eller hela bröstet opereras bort. LÄS MER
4. Jag blir inte snead hela tiden
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Eliasson, Vivi-Ann & Tinz, Susse (2012). ”Jag blir inte snead hela tiden” – Gymnasieelever med diagnos dyslexi resonerar kring datorn som lärverktyg i klassrummet [So I won’t be eyeballed all the time – Students in secondary school, diagnosed with dyslexia, reason about the computer as a learning tool in the classroom]. LÄS MER
5. Rumsuppfattning i utemiljön : Med avseende av lärarens agerande och kommunicerande med förskolebarn i ålder 1-3 år
M1-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att få en inblick i hur lärare agerar och kommunicerar med förskolebarn i åldern ett till tre år om rumsuppfattning i utemiljön. Som metod använder vi oss av kvalitativa intervjuer och observationer för att besvara våra tre frågeställningar. LÄS MER