Sökning: "Vladimir James"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Vladimir James.

  1. 1. Porträtteringen av Putin och Zelenskyj under Rysslands invasion av Ukraina : En analys av identitetsskapande ur ett förändringsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :James Allegrini Hobson; Elin Bjurström; [2022]
    Nyckelord :External factors; war; change; social identity; discourse analysis; speech analysis; speeches; articles;

    Sammanfattning : Do external factors, such as war, affect rhetoric used by presidents during speeches, and do they affect what journalists write about said speeches? These are questions raised and answered in this paper. The research material consists of three speeches by Vladimir Putin, three speeches by Volodymyr Zelenskyj, and seven articles discussing these speeches during Russia's invasion of Ukraine 2022. LÄS MER

  2. 2. The unreliability of Dr. Sheppard and Humbert Humbert : A study of the unreliable narrators in Christie’s The Murder of Roger Ackroyd and Nabokov’s Lolita

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Göran Häljestam; [2016]
    Nyckelord :English Literature; Unreliable narrator; Lolita; The Murder of Roger Ackroyd; Nabokov; Christie;

    Sammanfattning : The concept of the unreliable narrator has been studied in academic circles for the last fifty years. When an author decides to create unreliable narration, there is a reason for it. LÄS MER

  3. 3. Varumärken producerar karaktären ”Vodka Martini, shaken not stirred”- En narrativ studie av tre Bondfilmer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Navnit Rooprai; Roxana Jabbari; Shugla Farouq; [2009]
    Nyckelord :Produkt varumärkes placering i filmer; narrativ analys; karaktär; James Bond; filmanalys; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att studera vilken roll produkt/varumärkes placering har i förhållande till huvudkaraktärer i filmer, ur ett narrativt perspektiv. Vi vill undersöka hur produkter/varumärken på olika sätt kompletterar karaktärerna. LÄS MER