Sökning: "Voice Methodology"

Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden Voice Methodology.

  1. 1. Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Sjöholm; Moa Nordstedt; Sofie Andersson; [2023]
    Nyckelord :Budpremie; Kvinnor; Förvärv; Styrelse; Riskaversion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket – En kvantitativ studie om kvinnors påverkan på budpremien vid företagsförvärv Seminariedatum: 11 januari 2023 Kurs: FEKH89: Examensarbete kandidatnivå i finansiering, 15 högskolepoäng Författare: Sofie Andersson, Moa Nordstedt och Sofia Sjöholm Handledare: Maria Gårdängen Nyckelord: Budpremie, kvinnor, förvärv, styrelse, riskaversion Forskningsfråga: Påverkas budpremien vid företagsförvärv när det finns en större representation av kvinnor i styrelsen hos intressenterna? Syfte: Syftet med studien är att analysera om det finns något samband mellan storleken på budpremien vid förvärv och högre andel kvinnor i styrelsen hos intressenterna på den svenska marknaden. Metod: Studien är av kvantitativ karaktär med en deduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Real-time visual feedback of emotional expression in singing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Xuehua Fu; [2023]
    Nyckelord :Sound and Music Computing; Music Visualization; Cross-modal Feedback; Mapping; Music Expressivity; Multimodal Interaction; Ljud-och musikberäkning; Musikvisualisering; Korsmodal återkoppling; Kartläggning; Musikexpressivitet; Multimodal interaktion;

    Sammanfattning : The thesis project concerns the development and evaluation of a real-time music visualization system aimed at creating a multi-modal perceptual experience of music emotions. The purpose of the project is to provide singers with real-time visual feedback on their singing, to enhance their expression of emotions in the music. LÄS MER

  3. 3. Exploring the Intersectional Dimensions of Urban Green Spaces : A Study in the Holma Neighborhood of Malmo, Sweden

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Saba Moeini; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis serves as an introductory phase to a research project that aims to explore the intersectional dimensions of urban green spaces in the Holma neighborhood of Malmo, Sweden. By adopting a multi-faceted approach, the study delves into various interconnected themes, including intersectionality, spatial justice, neoliberal planning, the right to the city, green spaces, sensory ethnography, and the potential of community mapping. LÄS MER

  4. 4. Assessing the Transformative Potential of a Sociocracy-Informed Climate Change Adaptation Lab in Lund, Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Rory Daniel Antoniuk; Spilios Iliopoulos; [2023]
    Nyckelord :Climate change; climate change adaptation; sociocracy; transformational change; transformative change; power; power cube; ladder of participation; complexity; systems; public participation; climate change adaptation lab; Social Sciences;

    Sammanfattning : Effective climate change adaptation necessitates enhanced public participation as there is a need for the voice of people to be meaningfully incorporated to facilitate transformational adaptation, contend with complexity, and avoid maladaptation. Despite this, widespread participation in climate change adaptation governance in Global North countries like Sweden is currently restricted by rigid power dynamics, even in spaces that purport to be transformationally participatory. LÄS MER

  5. 5. Vi har missat något här... : - En jämförande flerfallsstudie om yrkesverksammas arbetssättoch kompetens gällande barn i ofrivillig tystnad i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Sabina Norman; Emily Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Children with special needs; interview; involuntary silence; preschool; preschoolteacher; special educator; speech therapist; Blyga barn; barn i behov av särskilt stöd; förskola; förskollärare; intervju; logoped; ofrivillig tystnad; specialpedagog;

    Sammanfattning : Alla barn i förskolan har en rättighet att få sin röst hörd men denna rättighet är inte i allasituationer vare sig självklar eller enkel att iscensätta. Styrdokument för förskolan lyfter alladenna rättighet men i verksamheten visar sig grupper av barn där denna rättighet är svår attuppfylla. LÄS MER