Sökning: "Volkswagen organisation"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Volkswagen organisation.

  1. 1. På jakt efter legitimitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Axel Lindeblad; Theodor Wiese; [2023]
    Nyckelord :Legitimitet; strategier; bilindustrin; hållbarhetsrapportering.; Science General; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera biltillverkares hållbarhetsredovisning med hjälp av legitimitetsteorin för att bidra till förståelse av hur legitimitet skapas i hållbarhetsrapporter. Frågeställningar: Hur uppstår legitimitet i hållbarhetsredovisning genom transparens och mål? Hur uppstår legitimitet i hållbarhetsredovisning genom koder och principer? Hur uppstår legitimitet genom samarbeten? Teori & metod: Den teoretiska referensramen grundar sig i legitimitetsteorin. LÄS MER

  2. 2. Challenging the Stereotypical Roles of Mentorship : How reverse mentorship could be used as a tool to foster diversity within male-dominated organisations

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Elin Antus Flyckt; Linnéa Asklöf; [2020]
    Nyckelord :reverse mentorship; diversity; male-dominated;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to examine how reverse mentorship could be used as a tool to foster diversity within male-dominated organisations. This has been done by analysing male- dominated organisations’ perceptions and attitudes towards implementing reverse mentorship. LÄS MER

  3. 3. Designing Communication for Dialogue and Engagement : The Volkswagen Emission Scandal in Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Christopher Bradson; Sofia Amanuel; [2018]
    Nyckelord :Dialogue; Communication Design; Stakeholder engagement; Stakeholder communication; CSR communication.;

    Sammanfattning : Title: Designing Communication for Dialogue and Engagement Authors: Christopher Bradson & Sofia Amanuel Level: Master Thesis, 30p  Keywords: Dialogue, Communication Design, Stakeholder engagement, Stakeholder communication, CSR communication.  Background: The changed attitudes about the role of business in today's contemporary society alongside with globalization and the evolved media-information environment has enlarged the pressures on businesses in regards to how they should pursue profitability, while responding to demands about accountability that is motivated beyond financial gain. LÄS MER

  4. 4. Förtroendekris - en relationsmarodör?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linus Henning; Alexander Olsson; Marcus Lindemann Engström; [2016]
    Nyckelord :Agentteori; Stewardshipteori; Förtroendekris; Volkswagen; Återförsäljare; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur en förtroendekris påverkar anställda i en organisation. Metod: Via en kvalitativ forskningsmetod genomfördes en fallstudie med hjälp av åtta genomförda intervjuer. Den insamlade data analyserades med en kombination av grundad teori och pattern-matching. LÄS MER

  5. 5. THE CONCEPT OF MODULARIZATION AND THE DEFINITION OF A MODULE : An investigation and comparison of two successful companies within the automotive industry

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Madeleine Björk; Emma Hällfors; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Modularization is an established concept for managing complexity and product variety, but there is no unambiguous and clear definition of the concept and of what constitutes a module in previous literature. This question was a starting point for the master thesis documented in this report, carried out at Scania CV AB. LÄS MER