Sökning: "Volkswagen"
Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade ordet Volkswagen.
1. Volkswagens kommunikation under Dieselgate
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund & Problematisering: Volkswagen är en av världens största koncerner och när ett fusk likt Dieselgate uppdagas sätts bolagets kommunikation på sin spets. En skandal likt denna skadar bolagets rykte, vilket gör att kommunikationen gentemot sina intressenter kan komma att bli avgörande för bolagets framtid. LÄS MER
2. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER
3. Look under the Hood: Green Cars - Red Batteries : A human rights approach on the expanded demand of Electric Cars in the run for carbon neutrality and renewable transportation
Master-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för mänskliga rättigheter och demokratiSammanfattning : The climate crisis is an urgent threat towards people and planet, and rapid changes are needed to decarbonize the planet. The energy sector is in a current transition to renewable-based energy, which also includes a shift to electric cars. Electric cars are motivated to be the future, which will be beneficial for the economy and the environment. LÄS MER
4. Augmented Reality-Assisted Techniques for Sustainable Lithium-Ion EV Battery Dismantling
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The increasing adoption of electric vehicles (EVs) brings forth the challenge of effectively managing the second-life and end-of-life cycles for lithium-ion batteries. Augmented Reality (AR) offers a promising solution to sustainably and efficiently dismantle these batteries. LÄS MER
5. På jakt efter legitimitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera biltillverkares hållbarhetsredovisning med hjälp av legitimitetsteorin för att bidra till förståelse av hur legitimitet skapas i hållbarhetsrapporter. Frågeställningar: Hur uppstår legitimitet i hållbarhetsredovisning genom transparens och mål? Hur uppstår legitimitet i hållbarhetsredovisning genom koder och principer? Hur uppstår legitimitet genom samarbeten? Teori & metod: Den teoretiska referensramen grundar sig i legitimitetsteorin. LÄS MER