Sökning: "Volvo On Call"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Volvo On Call.

  1. 6. The Service Orientation Process at an Operative Level : - A way to start charging for services in the manufacturing industry

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Carl Romlin Fredriksson; Alexander Telander; [2015]
    Nyckelord :Service Orientation; Free-to-Fee Transition; Service Focused Business Model; Service Focus; Change in the Manufacturing Industry;

    Sammanfattning : The Western world manufacturing industry is facing a tough global market today. The production is moved to developing countries, where the production costs are much lower. Big manufacturing companies like VOLVO, SKF and ABB are all following this trend. LÄS MER

  2. 7. Generating Revenue-Streams from Vehicle Connectivity Solutions - A case study of Volvo Car Corporation

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Marcus Albertsson; Joakim Edström; [2013-07-03]
    Nyckelord :Pricing; Revenue Streams; Connectivity; Volvo On Call; Value Capturing;

    Sammanfattning : In times of instability in a heavily competitive market, where competing organization strategy has become very similar and innovation of process are quite easy copied, a good way of capturing value can be crucial in order to find new approaches and new ways of generating revenues. Connectivity has become part of our daily life and many people expect to be connected at all time and now vehicles are being developed in order to comprise connectivity functions. LÄS MER

  3. 8. Transportoptimeringar med hjälp av flödesanalyser

    Magister-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Beatrice Sigfeldt; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete utgör resultatet av en studie på uppdrag av Volvo Cars Torslanda (VCT) i Göteborg. Syftet med studien har varit att undersöka produktflödena mellan VCT och dess leverantörer med hjälp av analyser. Dessutom utreds hur transporterna skulle kunna optimeras och vilka konsekvenser som uppstår. LÄS MER

  4. 9. Volvo On Call - en underskattad hjälp på vägen? En studie av internkommunikation mellan företag och återförsäljare

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Elin Salekärr; Hanna Timring; [2008-08-14]
    Nyckelord :Volvo On Call; information; internkommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Volvo On Call - en underskattad hjälp på vägen? En studie av internkommunikation mellan företag och återförsäljare. Författare: Elin Salekärr & Hanna Timring Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, Examensarbete Termin: Höstterminen 2007 Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka informationsflödet kring tjänsten Volvo On Call, med fokus på den interna informationen mellan Volvo Cars och dess återförsäljare. LÄS MER

  5. 10. Volvo On Call - en underskattad hjälp på vägen? En studie av internkommunikation mellan företag och återförsäljare

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Elin Salekärr; Hanna Timring; [2008-04-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER