Sökning: "Volvo On Call"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Volvo On Call.
6. The Service Orientation Process at an Operative Level : - A way to start charging for services in the manufacturing industry
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The Western world manufacturing industry is facing a tough global market today. The production is moved to developing countries, where the production costs are much lower. Big manufacturing companies like VOLVO, SKF and ABB are all following this trend. LÄS MER
7. Generating Revenue-Streams from Vehicle Connectivity Solutions - A case study of Volvo Car Corporation
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In times of instability in a heavily competitive market, where competing organization strategy has become very similar and innovation of process are quite easy copied, a good way of capturing value can be crucial in order to find new approaches and new ways of generating revenues. Connectivity has become part of our daily life and many people expect to be connected at all time and now vehicles are being developed in order to comprise connectivity functions. LÄS MER
8. Transportoptimeringar med hjälp av flödesanalyser
Magister-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolanSammanfattning : Detta examensarbete utgör resultatet av en studie på uppdrag av Volvo Cars Torslanda (VCT) i Göteborg. Syftet med studien har varit att undersöka produktflödena mellan VCT och dess leverantörer med hjälp av analyser. Dessutom utreds hur transporterna skulle kunna optimeras och vilka konsekvenser som uppstår. LÄS MER
9. Volvo On Call - en underskattad hjälp på vägen? En studie av internkommunikation mellan företag och återförsäljare
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Titel: Volvo On Call - en underskattad hjälp på vägen? En studie av internkommunikation mellan företag och återförsäljare. Författare: Elin Salekärr & Hanna Timring Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, Examensarbete Termin: Höstterminen 2007 Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka informationsflödet kring tjänsten Volvo On Call, med fokus på den interna informationen mellan Volvo Cars och dess återförsäljare. LÄS MER
10. Volvo On Call - en underskattad hjälp på vägen? En studie av internkommunikation mellan företag och återförsäljare
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : .... LÄS MER