Sökning: "Vorbis"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Vorbis.

  1. 1. The interrelations between audio compression and graphical texture detail in video games : How they affect players perception of quality

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier, ljudteknik och teater

    Författare :Daniel Frojd-Wasberg; [2020]
    Nyckelord :Perception; Video Games; Quality; Interrelation; audio compression; graphical detail;

    Sammanfattning : For this study three questions are being studied. Question one: “How does the audio compressionaffect the perceived video quality?” Question two is somewhat reversed: “How does the texturedetail affect the perceived audio quality?” The final question follows: “How do the audiocompression and texture detail affect the perceived overall quality?” The experiment was done on 36different untrained listeners, whereof 2 didn’t give complete answers and were therefore notincluded in the results. LÄS MER

  2. 2. Pretentiös : Inspelning i 192 kHz. Sunt förnuft eller pretentiöst?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Timmy Ternestål; [2017]
    Nyckelord :Samplingsfrekvens; Ogg-Vorbis; spektrogram; lyssningstest.;

    Sammanfattning : Samma ljudupptagning har genomförts i fyra olika samplingsfrekvenser. Det som undersökts är vad som skiljer dessa åt i fråga om frekvensinnehåll, stereoinnehåll och signalstyrka samt huruvida det går att höra någon skillnad mellan dessa. LÄS MER

  3. 3. Perceived audio quality of compressed audio in game dialogue

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teater

    Författare :Anton Ahlberg; [2016]
    Nyckelord :Dialogue; Audio; Compression; Games; Game Audio; Lossy Compression; Ogg Vorbis;

    Sammanfattning : A game could have thousands of sound assets, to fit all of those files to a manageable storage space it is often necessary to reduce the size of the files to a more manageable size so they have to be compressed. One type of sound that often takes up a lot of disc space (because there is so much of it) is dialogue. LÄS MER

  4. 4. Spelproduktion för 2d miljö

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Rickard Sandgren; Harry Lundström; [2008]
    Nyckelord :BTH; Blekinge Tekniska Högskola; spel; programmering; ljud; OpenGL; OpenAL; Ogg Vorbis; FLTK; ljudsyntes; verlet; GLFW; 2d;

    Sammanfattning : Vi började vårt projekt med grunderna till verktyg för att utveckla spel i 2d. Dessa ämnade vi färdigställa under projektet och med dem utveckla en speldemo. Eftersom vi hade gemensamma visioner om spelutveckling så bestämde vi oss för att samarbeta, och fokusera på våra respektive områden. LÄS MER

  5. 5. Decoding Ogg Vorbis Audio with The C6416 DSP, using a custom made MDCT core on FPGA

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för systemteknik

    Författare :Henric Kärnhall; [2007]
    Nyckelord :Ogg; Vorbis; Tremor; FPGA; DSP; C6416; MDCT; Porting;

    Sammanfattning : Ogg Vorbis is a fairly new and growing audio format, often used for online distribution of music and internet radio stations for streaming audio. It is considered to be better than MP3 in both quality and compression and in the same league as for example AAC. LÄS MER