Sökning: "Vygotsky"
Visar resultat 21 - 25 av 202 uppsatser innehållade ordet Vygotsky.
21. Förskollärarens syn på relationen mellan lek och språkinlärning hos barn som har svenska som andraspråk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Introduction: It is no longer an exception that more and more preschools consist of children whose mother tongues are different from preschools’ main language. To move towards an egalitarian inclusive society, Early Childhood Education, in which most of the time children learn through play-based activities according to their knowledge, interests, and curiosity, can play an efficacious role in relation to second language children’s language development along with their general development. LÄS MER
22. Konsten att tänka matematiskt : Skolmatematik i vardagen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I conducted a study among the middle school students to examinetheir attitudes to school mathematics both inside and outside of the classroom. Also, I have examined teachers’ perceptions of how everyday math examples can be integrated into the classroom experience. LÄS MER
23. Collaborative Writing Tasks with the Goal of Developing All-round Communicative Competence in L2 English
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This study explores to what extent frequent language-related episodes aid language acquisition through collaborative writing tasks for L2 learners. Recent research drawingupon established theories such as Vygotsky’s sociocultural theory, including the concepts of the zone of proximal development, the more knowledgeable other, and negotiation of meaning indicates that collaborative writing is beneficial for L2 learners (Watanabe & Swain, 2007; Storch, 2011; Swain & Watanabe, 2012). LÄS MER
24. Utomhusaktiviteter i förskolan och förskollärarens roll : En kvalitativ intervjustudie om förskollärares resonemang om arbete med utomhuspedagogik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med mitt arbete är att öka kunskapen om hur förskollärare uttrycker sig kring utomhuspedagogik och hur de resonerar kring hur det arbetet kan bidra till barns utveckling och lärande. För att analysera svaren till intervjufrågorna använder jag mig av sociokulturell teori som utgår från Vygotskij- och Deweyssynssätt och för att analysera svaren till intervjuerna i resultatdelen av studien. LÄS MER
25. Från glosor till begreppskort : Ett utvecklingsprojekt av mellanstadieelevers begreppsförståelse i engelska
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : During my four years as a teacher student I have identified a lack within pupils’ conceptual understanding of the English language. Teachers in grade 4-6 often work with weekly vocabulary tests regardless of their inadequacy. LÄS MER