Sökning: "Wärja Izabelle"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Wärja Izabelle.
1. Hur bildas konsumenters uppfattningar om ett företags varumärkespersonlighet online? : En konceptualisering som skildrar hur uppfattningsprocessen går till
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie fokuserar på varumärkespersonlighet som benämns brand personality på engelska och refererar till den personlighet och de egenskaper individer associerar till ett varumärke. Uppsatsen tar språng ur tidigare forskning som betonar vikten av att undersöka hur konsumenters uppfattningar omett företags varumärkespersonlighet bildas och vilket eller vilka element som kan tänkas påverkadenna bildningsprocess vilket har studerats inom kläddetaljhandeln online. LÄS MER
2. INFLUENCER MARKETING-INLÄGGS PÅVERKAN PÅ FÖLJARES KÖPINTENTIONER
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Till följd av skiftet inom marknadsföringsarenan, som har inneburit att företag rör sig från att kommunicera via traditionella marknadsföringskanaler till att lägga allt större fokus på marknadsföringen via sociala medier, har Influencer Marketingblivit allt mer populariserat. Denna typ av marknadsföring grundar sig i att företag samarbetar med nyckelpersoner, så kallade influensers, med hög status som sprider företagets produkter eller tjänster via sina kanaler som Instagramoch Facebook. LÄS MER
3. Are you a Mind Full or a Mindful consumer? : A case study exploring which factors influence the mindful consumption mindset and behavior of Swedish students
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the present study is to contribute to existing gap in the literature regarding mindful consumption, which is the fundamental subject of this thesis. The research is focused on the identification of factors that influence the sense of caring in Swedish student’s mindset and temperance in their behavior with respect to mindful consumption. LÄS MER