Sökning: "Wåhlstedt"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Wåhlstedt.

  1. 1. Orosanmälningar i förskolan : En kvalitativ studie om pedagogers Känsla Av Sammanhang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Petra Wåhlstedt; [2020]
    Nyckelord : anmälningsplikt; förskola; rutiner; socialtjänst; kasam ;

    Sammanfattning : Inledning Min egen erfarenhet som pedagog är att det råder en osäkerhet om ämnet orosanmälningar och att det saknas utvecklade, systematiska rutiner för hur de ska hanteras. Min uppfattning är också att en del pedagoger och rektorer anser att en anmälan inte tjänar något till för det gör ingen skillnad för barnet eller att det till och med kan förvärra situationen för det enskilda barnet. LÄS MER

  2. 2. Leda kvalitetsarbetet för en hållbar framtid : Kvalitetschefens roll, kompetens och utveckling isvenska företag och organisationer

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Marlene Wåhlstedt; Annelie Franzén Ähdel; [2019]
    Nyckelord :Quality Manager; Role; Competence; Development; Quality; Leadership; Kvalitetschef; Roll; Kompetens; Utveckling; Kvalitet; Ledarskap;

    Sammanfattning : För att   lyckas med kvalitetsarbetet är kvalitetschefens roll och kompetens av   betydelse. Samtidigt visar studier att kvalitetschefens roll är otydlig och   att relativt få har utbildning på universitetsnivå. LÄS MER

  3. 3. Behöver allt verkligen vara omni? - En explorativ studie om kundens upplevelser av likheter och skillnader i en omnikanalkontext.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Antonia Axbrink; Märta Wåhlstedt; [2018]
    Nyckelord :Omni-channel; Channel Integration; Seamless shopping experience; Multi-channel;

    Sammanfattning : Today most companies and retailers use more than one channel to reach out with their products and services to their customers (Neslin et al, 2006). There are different levels of integration between the different channels (Cao & Li, 2015), where omni-channel is at the end of the spectrum of integration (Verhoef, 2015). LÄS MER

  4. 4. Metodutveckling av Additivt Tillverkade (AT) produkter med efterbearbetning i CNC styrda maskiner med enkel identifiering av nollpunkt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Fredrik Svensson; Sebastian Wåhlstedt; [2016]
    Nyckelord :Additive manufacturing; AM; finishing; zero point; locating and fixing system; Additiv tillverkning; AT; efterbearbetning; identifiering av nollpunkt;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har utförts i Karlskoga på två företag, Lasertech LSH AB och PartnerTech Karlskoga AB, där uppdraget bestod i att med en metodutveckling hitta ett generellt angreppssätt som man kan förhålla sig till för att förenkla efterbearbetningen av en additivt tillverkad (AT) detalj. Fortsättningsvis kommer additiv tillverkning att benämnas AT i texten. LÄS MER

  5. 5. AN AGILE WAY OF WORKING IN A GREATER CONTEXT : A case study at an IT organization within a manufacturing industrial organization

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Jesper Wåhlstedt; Victor Grane; [2014]
    Nyckelord :Agile; Agile management; Agile organization; Agile customer; Agile project parameters;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain an understanding of an agile way of working at an IT organization in a context of a surrounding and otherwise manufacturing industrial organization, when it comes to software development projects. Thus the study aims to answer whether to what extent agile methodologies are manifested at an IT organization, what is demanded of the IT organization in order to follow agile values and principles, and whether it is possible to develop software according to agile values and principles in an IT organization in the above mentioned context. LÄS MER