Sökning: "WESC"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet WESC.

  1. 1. Strategisk anarki : en utredning av WeActivists strategiska funktion inom WeSC

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Nils Frida Lindström Leijonborg; [2013]
    Nyckelord :WeSC; WeActivist; varumärkesidentitet; klassisk sponsring;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Strategic Anarchy – a study on WeActivists' communicative function inside WeSC. Number of pages: 69 Authors: Frida Leijonborg, Nils Lindström Tutor: Jessica Gustafsson Course: Media and communication studies C Period: Second term 2013 University: Division of Media and Communication, department of information science, Uppsala University Purpose: Our aim with this paper is to examine the communicative role WeActivists play in WeSC's external communication, and also to investigate what it means to be part of the activist concept as individuals. LÄS MER

  2. 2. Hur varumärken uppfattas av subkulturer : En fallstudie om företaget WeAretheSuperlativeConspiracy

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Anna Kikabidze; [2012]
    Nyckelord :Skateboardkulturen; WeSC;

    Sammanfattning : WeSC är ett företag som grundades 1999 av Greger Hagelin, en förre detta skateboardåkare som ville skapa ett nytt koncept; kombinationen streetwear med fashion. WeSC står för WeAretheSuperlativeConspiracy, och innebär en överlägsen konspiration med människor som gör något riktigt bra. LÄS MER

  3. 3. Organisationskulturens symbolik - En fallstudie av artefakternas betydelse för WeSC:s organisationskultur.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Isbäck; Katarina Johansson; [2010]
    Nyckelord :organisationskultur; artefakter; berättelser; myter; språk; metaforer; symboler; ceremonier; ritualer; beteenden; värderingar; interiör; exteriör; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Organisationskultur är ett brett område som kan undersökas på en mängd olika sätt. Traditionellt har dock ämnet belysts främst ur ett beteendeperspektiv, men vårt intresse ligger i att belysa de kulturella föremålen som benämns artefakter och deras roll för organisationskulturen hos ett specifikt retailföretag. LÄS MER

  4. 4. INNOVATIV MARKNADSFÖRING PÅ DEN AMERIKANSKA MARKNADEN :  En studie om att etablera ett svenskt modevarumärke på en ny marknad

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Per Linder; Viktor Österberg; Christopher Raneklint; [2009]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkeshantering; mode; etablering; varumärkesidentitet; positionering; internationalisering; kommunikation; image; amerikanska marknaden; Nudie; WESC; Eton;

    Sammanfattning : En bransch som har varit vida omtalad och omskriven i media de senaste åren har varit den svenska modebranschen. Svenska modeföretag som lyckas på den svenska marknaden märker dock snabbt att den är begränsad . I jakt på större lönsamhet väljer de att expandera sin verksamhet utomlands. LÄS MER

  5. 5. Emotioner i företaget WeSC:s marknadsföring : Tillämpningen av en subkulturs livsstil i varumärket

    Kandidat-uppsats, Sociologi

    Författare :Pinar Yildiz; Farida Aslan; [2009]
    Nyckelord :subkultur; varumärkesstrategi; marknadsföring; WeSC; skateboarding; symbolisk interaktionism; reklamfilm; emotioner;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker den emotionella dimensionen i det kommersiella företaget WeSC:s marknadsföring genom att göra en kvalitativ innehållsanalys på datamaterialet som har bestått av en av deras senaste reklamfilmer, sekundära intervjuer som gjorts med grundaren Greger Hagelin, företagets presentation i boken Superbrands Sverige (2004) samt på hemsidan. Vi har även kompletterat analysen genom att göra en sekundär analys på forskaren Rebecca Beals studier av den subkultur som WeSC använder sig utav i sin emotionellt säljande marknadsföring. LÄS MER