Sökning: "WOM"
Visar resultat 21 - 25 av 222 uppsatser innehållade ordet WOM.
21. Synen på kvinnliga förövare i gängkriminalitet - En diskursanalys av lagstiftarens syn på kvinnor i gängkriminalitet och domstolens syn på kvinnor som begår grova våldsbrott
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Gängkriminaliteten i Sverige är idag ett omdiskuterat ämne. Trots detta finns det en sida av myntet som förbises och lämnas i det dolda, nämligen de våldsbejakande kvinnorna. Historiskt sett har kvinnor som kommer i kontakt med rättsväsendet setts som offer till mäns våld, och så även i dagens samhälle. LÄS MER
22. Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenkraftig marknad
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenskraftig marknad Författare: Sofia Egertz och Sandra Hedvåg Handledare: Olga Rauhut Kompaniets Nyckelord: Marknadsföring, differentiering, padelanläggningar, kundrelation, konkurrens Syfte: Syftet med studien är att analysera hur padelanläggningar arbetar med marknadsföring och hur dem differentierar sig på en konkurrenskraftig marknad. Frågeställning: Hur arbetar padelanläggningar med marknadsföring och hur differentierar de sig på en konkurrenskraftig marknad? Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER
23. Kritik mot modeföretag : En studie om hur negativ kritik på sociala medier påverkar konsumenters inställning till modeföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sociala mediers framskridande har förändrat hur vi ser på världen och hur samhället ser ut. I samband med att användningen av sociala medier har ökat har även kritiken riktad mot modeföretag ökat. LÄS MER
24. What Makes You E-Loyal? : A descriptive study on how customers form e-loyalty online.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Customers are increasingly shopping online, which has led to the emergence of e-loyalty. Despite the fact that the definition of e-loyalty is widely accepted, there are a variety of customer-focused approaches to establishing it. Past studies on this subject have provided various arguments. LÄS MER
25. Where should I buy my sofa? : A qualitative study on Swedish digital natives in the omni-channel furniture retailing environment
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Abstract Background: E-commerce and omni-channel retailing strategies have emerged with digitalization. Digital channels have affected many parts of the daily life for consumers and as a result the consumer’s decision-making processes have become more complex. LÄS MER