Sökning: "WOM"

Visar resultat 21 - 25 av 222 uppsatser innehållade ordet WOM.

  1. 21. Synen på kvinnliga förövare i gängkriminalitet - En diskursanalys av lagstiftarens syn på kvinnor i gängkriminalitet och domstolens syn på kvinnor som begår grova våldsbrott

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Alexandra Madsen; [2022]
    Nyckelord :Straffrätt; criminal law; gängkriminalitet; den rosa lagboken; diskursanalys; kvinnliga förövare; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Gängkriminaliteten i Sverige är idag ett omdiskuterat ämne. Trots detta finns det en sida av myntet som förbises och lämnas i det dolda, nämligen de våldsbejakande kvinnorna. Historiskt sett har kvinnor som kommer i kontakt med rättsväsendet setts som offer till mäns våld, och så även i dagens samhälle. LÄS MER

  2. 22. Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenkraftig marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Sofia Egertz; Sandra Hedvåg; [2022]
    Nyckelord :Marknadsföring; differentiering; padelanläggningar; kundrelation; konkurrens;

    Sammanfattning : Titel: Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenskraftig marknad Författare: Sofia Egertz och Sandra Hedvåg  Handledare: Olga Rauhut Kompaniets  Nyckelord: Marknadsföring, differentiering, padelanläggningar, kundrelation, konkurrens  Syfte: Syftet med studien är att analysera hur padelanläggningar arbetar med marknadsföring och hur dem differentierar sig på en konkurrenskraftig marknad.  Frågeställning: Hur arbetar padelanläggningar med marknadsföring och hur differentierar de sig på en konkurrenskraftig marknad?  Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  3. 23. Kritik mot modeföretag : En studie om hur negativ kritik på sociala medier påverkar konsumenters inställning till modeföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Marianne Vixilia Salenius; Julia Olofsson; Andrea Sjögren; [2022]
    Nyckelord :Social media; word-of-mouth; consumer attitude; criticism; loyalty; Sociala medier; word-of-mouth; konsumentinställning; kritik; lojalitet;

    Sammanfattning : Sociala mediers framskridande har förändrat hur vi ser på världen och hur samhället ser ut. I samband med att användningen av sociala medier har ökat har även kritiken riktad mot modeföretag ökat. LÄS MER

  4. 24. What Makes You E-Loyal? : A descriptive study on how customers form e-loyalty online.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marvin Elabi; [2022]
    Nyckelord :E-loyalty; E-trust; E-satisfaction; E-wom.;

    Sammanfattning : Customers are increasingly shopping online, which has led to the emergence of e-loyalty. Despite the fact that the definition of e-loyalty is widely accepted, there are a variety of customer-focused approaches to establishing it. Past studies on this subject have provided various arguments. LÄS MER

  5. 25. Where should I buy my sofa? : A qualitative study on Swedish digital natives in the omni-channel furniture retailing environment

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Arold Visser; Magdalena Molin; [2022]
    Nyckelord :Digital natives; Omni-channel; Physical store; Customer Purchasing behavior; Consumer Culture theory; Channel selection; E-commerce; E-WoM; Furniture retailing; Customer journey;

    Sammanfattning : Abstract  Background: E-commerce and omni-channel retailing strategies have emerged with digitalization. Digital channels have affected many parts of the daily life for consumers and as a result the consumer’s decision-making processes have become more complex. LÄS MER