Sökning: "WWI"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet WWI.

  1. 1. The efficiency of Hyndman-Ullah methods in case of populations with abnormal short-term increases of mortality rates due to wars and pandemics.

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Teo Raspudić; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report is written with the goal of analyzing the efficiency of the Hyndman-Ullah (HU) and weighted Hyndman-Ullah (wHU) methods when working with the populations that suffered higher mortalities due to the wars and pandemics. Accordingly, the HU and wHU methods are applied to the training sets containing outlying years. LÄS MER

  2. 2. "Sweet memory clings" : Sorgespråk i brittiska epitafier från första världskriget.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Irma Nordlind; [2022]
    Nyckelord :cultural history; languages of mourning; epitaphs; World War I; 20th century; kulturhistoria; sorgespråk; epitafier; första världskriget; 1900-tal;

    Sammanfattning : The purpose and aim of this study was to examine, identify and account for general understandings and expressions of grief in family members of dead First World War servicemen. The study found its theoretical framework in Jay Winter’s term ”languages of mourning” and his hypothesis that First World War commemoration mainly drew on ”traditional” rather than ”modern” themes and languages, as expressed in his book Sites of Memory, Sites of Mourning: The Great War in European Cultural History. LÄS MER

  3. 3. Crisis or Consolidation? Predicting Bank Distress in Sweden 1917-1923

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Alexander Easton; [2021]
    Nyckelord :Financial Crises; Commercial Banking; Financial Instability; Bank Distress.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Crises are inherently connected to the strengths and functions of the financial system in creating and expanding credit (Broberg and Ögren, 2019). They are as much products of the innovation and expansion which precede them as they are a cause of the realignment and adjustment that follows them. LÄS MER

  4. 4. I enkelhetens tecken : En studie av modemagasinet Nyaste Pariser-moder 1915-1918

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Denise Öberg; [2020]
    Nyckelord :Fashion; fashion industry; WWI; World war I; fashion history; fashion magazines; fashion journalism; luxury; consumption; recession; Sweden; Mode; modeindustri; första världskriget; modehistoria; modemagazin; modejournalism; lyx; lyxkonsumtion; konsumtion; lågkonjunktur; Sverige;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen studerar innehållet i moderevyer från det svenska modemagasinet Nyaste Pariser-moder från och med 1915 till och med 1918. Syftet med undersökningen är att belysa modet under första världskriget genom att studera de avtryck som de oroliga tiderna och kriget lämnar i modet och förklara dessa förändringar i förhållande till modets sociala funktioner och förutsättningar. LÄS MER

  5. 5. Teaching Kazuo Ishiguro’s The Remains of the Day : A Theoretical Essay Towards Cross-Curricular, DualCoded Historical Knowledge

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Helena Salii; [2019]
    Nyckelord :Action Research Plan; English; British; Cross-Curricular Teaching; Dual-Coding Theory DCT ; Education; English as a Second Language ESL ; Language; Teaching; Historical Knowledge; History; Jigsaw; Learning; Novel; Second Language Acquisition SLA ; Swedish; Vocabulary; WWI; WWII; Understanding; Upper Secondary School.;

    Sammanfattning : In a suggestion to build upon students’ historical knowledge through reading The Remains of the Day, this essay delves into cross-curricular teaching, dual-coded theory aspects and revision of suggested plans to improve learner’s understanding of historical novels, characters, events, and descriptions to grasp and reflect upon such historical knowledge. Several methods for enhancing students’ knowledge and to improve vocabulary knowledge are provided. LÄS MER