Sökning: "Walle Abou Khaled"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Walle Abou Khaled.

  1. 1. Influencers på Instagram : En jämförande studie om hur olika sorters influencers påverkar konsumenters varumärkesuppfattning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Walle Abou Khaled; Dylan Baban; [2018]
    Nyckelord :eWOM; influencer marketing; influencer; Instagram; number of followers; topic; brand perception; eWOM; influencer marketing; influencer; Instagram; följarantal; tema; varumärkesuppfattning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur konsumenters varumärkesuppfattning påverkas av influencer marketing med avseende på influencers följarantal och tematiska inriktning. Metod: I denna studie har en kvantitativ metod genomförts för att totalt samla in 173 svar genom en webbaserad enkätundersökning. LÄS MER