Sökning: "Waypoint graph"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Waypoint graph.
1. A Navigation Mesh-Based Pathfinding Implmentation in CET Designer : An Alternative to a Waypoint Graph-Based Solution
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This thesis details the implementation of a navigation mesh within the interior space planning software CET Designer. The motivation for this is to investigate whether a navigation mesh is a suitable alternative to its current path finding solution which is based on a waypoint graph. LÄS MER
2. Automated generation of waypoints : for pathfinding in a static environment
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Video game characters must almost always be able to travel from point A to point B and this task can be solved in various ways. There exist grid maps, waypoints, mesh navigation and hierarchical techniques to solve this problem. On randomly generated terrain we make use of automatically generated waypoints to solve pathfinding queries. LÄS MER
3. Vägplanering : Automatgenerering av vägpunktsgrafer & navigationsnät
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : I nästan alla moderna datorspel så återfinns datorstyrda karaktärer, vilka behöver kunna navigera i spelvärlden. Dessa karaktärer kan vara olika typer av fiender i ett förstapersonskjutarspel, eller motståndare och medhjälpare i ett sportspel (exempelvis fotboll- eller rallyspel) med mera. LÄS MER