Sökning: "WebSocket"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade ordet WebSocket.

  1. 1. Near-Real Time Forest Fire Monitoring System From an UAV

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :August Näsman; Daniel Nedlich; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to implement a payload system on a drone to help fire towers in near-realtime survey forests for wildfires. The payload system should be able to communicate with a groundstation through a mobile network and the survey should be tagged with relevant metadata. LÄS MER

  2. 2. Evaluation of Using the WebRTC Protocol as a Fully Distributed System : Measure, benchmark, and evaluate the performance of the WebRTC protocol

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Mryam Teklya Suyum; [2023]
    Nyckelord :Distributed Systems; WebRTC; WebSocket; HTTPS; Signaling Server; Peer-to-Peer Communication; RTP; RTCPeerConnection API; Performance Analysis; Latency RTT; Jitter; Packet Loss; Distribuerade system; WebRTC; WebSocket; HTTPS; signalserver; peer-to-peer-kommunikation; RTP; RTCPeerConnection API; prestandaanalys; latens RTT; jitter; paketförlust;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att och utvärdera undersöka analysera och utvärdera prestandan hos WebRTC-protokollet, samt att utveckla en webbaserad klient med hjälp av JavaScript för distribuerade system och demonstrera protokollets användbarhet i ett verkligt scenario. Studien inkluderade användning av olika verktyg och bibliotek, såsom Socket. LÄS MER

  3. 3. A Web Application for Wildfire Spread Prediction and Visualisation in Sweden Using Geospatial Data and Technology

    Master-uppsats, KTH/Geoinformatik

    Författare :Micael Makenzius; Jonas Bylerius; [2022]
    Nyckelord :Prometheus; wildfire progression; real-time; python; Django; google earth engine; Mapbox GL JS; web-application; Prometheus; skogsbrands simulering; realtid; python; Django; google earth engine; Mapbox GL JS; webbapplikation;

    Sammanfattning : Skogsbränder är kraftfulla naturfenomen kapabla att åstakomma omfattande skada över stora ytor och medföra omfattande kostnader för sammhället både humanitärt, ekonomiskt och miljömässigt. Det finns därför ett starkt incitament att övervaka och förutspå skogsbränders utveckling och spridning. LÄS MER

  4. 4. Kommunikation med Javascript-ramverk i ett kollaborativt ritverktyg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Klara Frommelin; [2022]
    Nyckelord :WebSocket; WebRTC; real-tidskommunikation; vektorgrafik; kollaborativt grafikskapande;

    Sammanfattning : Teknik och digitalisering växer sig allt större i samhället och skolor får kämpa för att hänga med i utvecklingen. Som svar på detta behov har TOAST, ett kollaborativt online-verktyg för grafik och design, utvecklats för att väva in teknologi i ämnet Bild. LÄS MER

  5. 5. Compiling SDL Multiplayer Games to WebAssembly with Emscripten for use in Web Browsers

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Oscar Falkmer; Martin Norrman; [2022]
    Nyckelord :Webassembly; WASM; Emscripten; C; web application; web server; WebSocket; SDL; SDL_Net; compiling; Webassembly; Wasm; Emscripten; C; webbaplikation; webbserver; WebSocket; SDL; SDL_Net; kompilera;

    Sammanfattning : Collecting and deploying online games made by inexperienced developers can behard. This is something KTH (Royal Institute of Technology) has a problem withpertaining to a course involving SDL and SDL_Net programming. A good solutionto this problem is to host these games on a website. LÄS MER