Sökning: "Webb 2.0"

Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden Webb 2.0.

  1. 1. Bibehållning av konkurrenskraft i en digitaliserad marknad : En studie om hur digitala transformationer har påverkat kommunikationsstrategin inom detaljhandeln

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aleksandra Srndovic; Jelena Gojkovic; [2021]
    Nyckelord :Digitization; retail; communication strategy; marketing; Porter’s five forces; marketingmix; marketing strategy; Word of Mouth; Digitalisering; detaljhandel; kommunikationsstrategi; marknadsföring; Porter’s five forces; marknadsmix; marknadsföringsstrategi; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har senaste åren påverkat företagsverksamhet, deras kommunikation med kunderna samt hantering av marknadsföringen. Bibehållning av konkurrenskraft inom detaljhandelns har blivit tuffare med allt bredare användning av Webb 2.0 samt sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Facebook-användning & Syriska revolutionen : En studie om människors upplevelser av Facebook-användning under revolutionen i Syrien

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Nizar Keblawi; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study has analyzed people's experiences of Facebook use during the revolution in Syria. To be able to find out the answer, 6 people were interviewed, who all lived in Syria during the revolution. The interviews were recorded and then transcribed. An interview guide was used in the method and was provided to all interviewees. LÄS MER

  3. 3. Automated Intro Detection ForTV Series

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Tiago Redaelli; Jacob Ekedahl; [2020]
    Nyckelord :intro detection; Hidden Markov model; feature selection; image similarity comparison; average hash; SVT; intro detektion; dold Markovmodell; attributselektion; bildlikhet; average hash; SVT;

    Sammanfattning : Media consumption has shown a tremendous increase in recent years, and with this increase, new audience expectations are put on the features offered by media-streaming services. One of these expectations is the ability to skip redundant content, which most probably is not of interest to the user. LÄS MER

  4. 4. En förändrad publik och logik i public service - En netnografisk studie om SVT:s arbete med att nå ut till publiken i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ellen Ahlerup; [2019]
    Nyckelord :social media; network; public service; productive publics; media logic; digitalization; nethnography; TV; crossmedia;

    Sammanfattning : I den här studien undersöker jag hur SVT arbetar i sociala medier för att nå ut till, och interagera med sin publik. Studien syftar till att belysa detta utifrån SVT som public service-företag och hur de når ut till sin publik i ett digitaliserat medielandskap. Ett medielandskap präglat av tvåvägskommunikation i Webb 2. LÄS MER

  5. 5. ”För den intresserade allmänheten” : En undersökning av hur tre specialsamlingar visas upp på Instagram

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Maria Zeito; [2019]
    Nyckelord :Social media; Web 2.0; Library 2.0; Instagram; Cultural heritage; Special collections; Research libraries; Accessibility; Visual culture; Visual communication; Visual semiotics; Sociala medier; webb 2.0; bibliotek 2.0; Instagram; kulturarv; specialsamlingar; forskningsbibliotek; tillgänglighet; visuell kultur; visuell kommunikation; bildsemiotik;

    Sammanfattning : The aim of this master’s thesis is to examine how social media, specifically Instagram, is utilized in three special collections libraries in Sweden. The intent is to understand why Instagram is a plausible platform for the purpose of showcasing the libraries’ cultural heritage collections, how this is done and who the target audience is. LÄS MER