Sökning: "Webb-TV"
Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade ordet Webb-TV.
21. Marknadsföring via Webb-TV - En studie som handlar om möjligheter och begränsningar med att annonsera på Webb-TV
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
22. Vem får ordet? : En studie av genus och eliter i Debatts webb-program Eftersnack
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka vilken grupp människor som till största del fick komma till tals i webb-programmet Eftersnack. Deltagarna i programmet valde vi att dela in i fyra grupper, män, kvinnor, elitpersoner och personer från allmänheten. LÄS MER
23. Webb-tv – en konkurrent eller ett komplement till linjär tv? : En studie av hur SVT och TV4 ser på sin webb-tv
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : The linear televison have dominated the supply of moving pictures, but this is about to change with the possibility to consume it via the Internet.I n this thesis we have studied how the two Swedish tv-network companies, SVT and TV4 are working with their web TV and if their online services have affected the linear TV. LÄS MER
24. "Jag är ingen packåsna" : Om fotografens yrkesroll i en förändrad medievärld
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Sedan ett antal år tillbaka har dagspressektorns lönsamhet minskat, vilket inneburit att redaktionerna blivit mindre och arbetsuppgifterna för de enskilda individerna har blivit fler. Ny teknik, Internet, digitaliseringen och flera andra faktorer har gjort att redaktionsarbetet förändrats och mediearbetarna har fått fler arbetsuppgifter än tidigare. LÄS MER
25. Webb-TV reklam : Påverkan och synpunkter. Målgrupp unga vuxna i Stockholm
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : In this study the authors have explored the new phenomenon Web-TV and what attitude young adults in Stockholm have towards this media and the applied advertisement. Further the study includes search outs of other studies for the authors to draw parallels to compare their result to be able make conclusions. LÄS MER