Sökning: "Webbanalys"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet Webbanalys.

  1. 1. Arbetsprocessen vid konverteringsoptimering : En dokumentation av hur man omvandlar sina besökare till kunder

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jesper Nyberg; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; konverteringsgrad; konverteringsfrekvens; konvertering; webbanalys; webbanalysverktyg; Google Analytics; Google Optimize; Hotjar; A B-tester;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker fenomenet konverteringsoptimering på uppdrag av ett företag, för att ta reda på hur man kan arbeta för att öka sin konvertering, och därigenom även sin lönsamhet. Syftet med detta uppsatsarbete har varit att utföra en dokumentation av arbetsprocessen bakom konverteringsoptimering. LÄS MER

  2. 2. Utveckling och utvärdering av mikroservicetjänster för att stärka web cookies i webbanalysverktyg

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Benjamin Roth; [2020]
    Nyckelord :Web analytics; Cookies; Web tracking; Google Analytics; Microservice; Webbanalys; Kakor; Webbspårning; Google Analytics; Microservice;

    Sammanfattning : Data klassificeras numera som världens mest värdefulla resurs. Den växande och storskaliga användningen av internet är en bidragande faktor till de enorma mängder data som genereras och florerar i våra digitala miljöer. LÄS MER

  3. 3. Webbanalys inom e-handel: revideringar av webbsidor baserat på insikter från användarbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Marcus Nilsson; Jonatan Pålsson; Edvin Turkic; [2020]
    Nyckelord :webbanalys; användningsmetoder; e-handel; användningsproblem; användbarhet; Google Analytics; Business and Economics;

    Sammanfattning : Webbanalys är sättet vi mäter hur kunder interagerar med vår webbsida. Med hjälp av webb-analys kan vi förbättra kunders upplevelser online. Tidigare var webbanalys en resurskrävande process och sedan tillkomsten av kostnadsfria verktyg som exempelvis Google Analytics, har det blivit lättare att utföra webbanalys in-house. LÄS MER

  4. 4. Data driven marketing : How to gain relevant insights through Google Analytics

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jenny Carlsson Ståbi; [2019]
    Nyckelord :Marketing analytics; Web analytics; Google Analytics; Analysis; Measurement; Data driven; Effects; Insights;

    Sammanfattning : In this report, problems regarding the retrieving, measuring, and analysis of data when analysing marketing effects in the web analytics tool Google Analytics will be discussed. A correct setup, configuration, maintenance, campaign tracking and the understanding of the data in Google Analytics is essential to be able to achieve relevant insights. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkas företag inom modebranschen av fenomenet "dark social" ur ett digitalt marknadsföringsperspektiv?

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Adam Skantz; Kristina Nordin; [2018]
    Nyckelord :Fashion industry; high-engagement products; web analytics; electronic word-of-mouth; dark social; Modebranschen; högengagemangsprodukter; webbanalys; electronic word-of-mouth; dark social;

    Sammanfattning : The emergence of the internet has led to an information revolution that has changedindividuals social behaviour. This has resulted in changed user behaviour in digitalcommunication channels. The development has occurred at the same time as the developmentof e-commerce, which has facilitated exchange between buyers and sellers. LÄS MER