Sökning: "Webbshop"
Visar resultat 11 - 15 av 48 uppsatser innehållade ordet Webbshop.
11. Förbättringsarbete för användbarhet i en webbshop : Förbättrad användbarhet genom ökad effektivitet samt tillfredsställelse
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Alla verksamheter har förbättringsmöjligheter och dessa behöver analyseras för att nå en förbättring. VVSteknik har idag en webbshop där de vill hitta dessa förbättringsmöjligheter och göra den mer användarvänlig och effektiv. LÄS MER
12. Integration av affärssystem och e-handelssystem
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/DatavetenskapSammanfattning : Denna studie har gjorts hos företaget Monitor ERP System AB, som utvecklar och säljer ett affärssystem. Till affärssystemet har Monitor utvecklat ett e-handelssystem som är integrerat med affärssystemet. LÄS MER
13. Gamla material presenterade i nya medier
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Sedan mitten av 90-talet när internet fick sin framfart har konsumtionssamhället exploderat. Vem som helst har tillgång till vad som helst, och genom webbshopar kan också vem som helst starta sin egen digitala butik. LÄS MER
14. Köpprocessen via en mobilanpassad webbshop ur användarens perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatikSammanfattning : Syfte – Trenden med e-handel ökar stadigt och allt fler konsumenter utför köp via mobiltelefonen. I en undersökning som Episerver utfört surfar 90 procent av alla konsumenter via mobilen men endast 19 procent genomför köp på en webbplats. LÄS MER
15. En studie av e-handelskonsumenters behov : Med fokuspå textilindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The focus of this paper is to research a general need on E-commerce websites, and a specific need on websites in the textile industry. The purpose is to get an understanding of what consumers find important when shopping online. The research methods include participants who are experienced with either shopping online and/or the textile industry. LÄS MER