Sökning: "Webbshop"

Visar resultat 16 - 20 av 48 uppsatser innehållade ordet Webbshop.

  1. 16. Design och implementation av en e-butik med en personifierbar produkt för att uppnå nytta och effektivitet : Utveckling av e-butiken Coffe Creation

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Elinor Öhlund; William Wang; Gullis Phung; Jonas Olsson; Felix Lundqvist; Dag Hultberg; Max Fixcher; Hampus Back; [2017]
    Nyckelord :personifiera; kundanpassa; skräddarsy; produkt; vara; e-butik; webbshop;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att finna faktorer som gör en e-butik med personifierbara produkter användbar i form av effektivitet och nytta. Processen fram till slutprodukten har gjorts med en iterationsbaserad user-centered design-metod där utvecklarna under arbetets gång har haft en kontinuerlig dialog med slutanvändaren. LÄS MER

  2. 17. Expansion till e-handel: En fallstudie om företags motiv till start av e-handel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Hagman; Gabrielle Enhav; [2016-06-29]
    Nyckelord :E-handel; Webbshop; Digital närvaro; Hållbarhet; Nyinstitutionella teorin; Legitimitetsteorin; Isomorfism; Företagsnytta;

    Sammanfattning : Intresset för e-handel har växt sig allt större i Sverige i takt med att den tagit över allt fler marknadsandelar från vanlig handel. Detta har i sin tur resulterat i att fysiska butikers existens blivit hotad. Eftersom e-handel är ett så pass nytt ämne finns det inte mycket forskning om det och dess koppling till företags motiv. LÄS MER

  3. 18. En studie om hur det yngre målgruppen ställer sig till en butiks olika kommunikationskanaler

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jenny Kadenic; [2016]
    Nyckelord :sociala medier; klädeskedjor; problemidentifiering; yngre målgrupp; varumärkeskommunikation; marknadsföring; digital marknadsföring; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir det allt viktigare för småföretag att på bästa sätt kunna synas och höras ute på marknaden bland dem stora vargarna. Genom olika kommunikationskanaler kommunicerar butiker med kunder vilket bidrar till den bild och uppfattning kunden får av just den butiken. LÄS MER

  4. 19. En demonstrationswebbplats skapad i WM3 för WM3

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Krauser Erika; [2016]
    Nyckelord :WM3; CMS; Webdesign; Front-end; Webdevolopment;

    Sammanfattning : In order to recruit customers to WM3, the sellers of HL Design have for a while been wishing for a demonstration site. Therefore, this thesis and projekt goal have been to create such a site in WM3. WM3 is a CMS created by HL design and includes eleven different modules and features like; live editing, articles and calendars. LÄS MER

  5. 20. En studie kring utvecklingen av en webbapplikation - Presentshoppen

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Robin Bouveng; Marcus Gullbrandson; Paulina Ho; Olof Lagerby; Christoffer Lindahl; Jonathan Lodenius; Henrik Ottosson; Mattias Ramstrand; Jens Wallgren; [2016]
    Nyckelord :webbapplikation; webbshop; present;

    Sammanfattning : This report studies the development of a usable web application for gifts with an engaging buying process, where the customer is given suggestions on gifts based on his preferences. The demand was examined and confirmed by studies which formed the basis for the development of the application. LÄS MER