Sökning: "Webbshop"

Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade ordet Webbshop.

  1. 21. Webbshop för optik : En förstudie: Vikten av användbarhet och aktuella trender inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Sheyno Besara; Zanna Barbäck; [2015]
    Nyckelord :E-commerce; Usability; Trends; E-handel; Användbarhet; Trender;

    Sammanfattning : Marknaden inom e-handel drivs till stor del av aktuella trender, vilka är med och utmanar både marknaden och företagen. Trender i sin tur drivs framåt av dagens teknologi som hela tiden utvecklas. För att ett företag ska kunna överleva på marknaden är det viktigt att hålla jämna steg med trenderna och teknologin. LÄS MER

  2. 22. Multikanalsintegration - En undersökning av den fysiska butikens samverkan med näthandeln

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maida Bejtula; Pernilla Johansson; [2015]
    Nyckelord :Multikanal; integration; detaljhandel; fysiska butik; webbshop; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Multikanalsintegration - En undersökning av den fysiska butikens samverkan med näthandeln. Seminariedatum: 26 maj, 2015. Ämne/kurs: FEKN90 - Examensarbete på Civilekonomprogrammet, 30 HP. Författare: Maida Bejtula och Pernilla Johansson. LÄS MER

  3. 23. Instagram som instrument för marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Moa Johansson; Felicia Olsson; [2015]
    Nyckelord :marketing; social media; Instagram; second hand; marknadsföring; sociala medier; Instagram; second hand; Myrorna;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle har sociala medier blivit en allt mer självklar del i vardagen för många människor. Näthandeln växer för varje år som går medan den fysiska detaljhandeln går allt sämre, därför är det viktigt för den renodlade fysiska butiken att synas även på internet för att påminna kunderna om att de finns. LÄS MER

  4. 24. Visual merchandise online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sanna Åhman; Lisa Gustavsson; [2014]
    Nyckelord :e-handel; webbshop; visuell kommunikation; visual merchandise online; strategier; ecommerce; web shop; visual merchandise; visual merchandise online; strategies;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att presentera en struktur för online-baserade modeföretags visuellakommunikation. Utgångspunkten är den fysiska butikens visual merchandise-strategier, sommodifieras för att skapa en modell anpassad till online-perspektiv. LÄS MER

  5. 25. Att utveckla en webbapplikation för att sälja presentböcker

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Oskar Norberg; [2014]
    Nyckelord :webbapplikation; webbshop; internetbokhandel; agil; presentböcker; python; sqlite;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport har varit att beskriva hur man utvecklar en internetbokhandel i form av enwebbapplikation samt att dokumentera erfarenheter från programutveckling. För att kompensera för konkurrenternas stordriftsfördelar valdes en inriktning mot att säljapresentböcker. LÄS MER