Sökning: "Webshop"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade ordet Webshop.
1. Memorability: How different design choices effect the user ́s effectivity regarding their memorability
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : This thesis investigates if a memorability-influenced design could improve the effectivity of a user when navigating through a pharmacy webshop. This was measured by calculating the error ratio, completion time, and number of clicks when solving a task. LÄS MER
2. Eftermarknad för komplexa produkter : En studie hos Weda AB
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : I takt med att konkurrensen globalt ökar för tillverkande företag, minskar marginalen på försäljning av produkter. Behovet av nya intäktskällor och att hitta nya vägar att tjäna pengar på leder till att många tillverkande företag satsar på eftermarknaden. LÄS MER
3. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER
4. Effektivitet och användarupplevelse : En studie om skillnaden mellan mobiltelefon och dator avseende effektivitet och upplevelse på webbshoppar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I den här kvantitativa studien undersöks skillnaden i effektivitet och användarupplevelse mellan mobiltelefoner och datorer. Frågan är om effektiviteten och/eller användarens upplevelse kommer att påverkas om besökaren använder en mobiltelefon eller en dator för att utföra uppgifter på en e-handelswebbplats. LÄS MER
5. Omstrukturering av centralt reservdelslager
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Placering av lager är generellt ett viktigt beslut för ett logistiksystem då lagerlokalisering påverkar flera faktorer i ett företag. Dagens företag befinner sig i en verklighet där konkurrensen är hård med globala aktörer som ser möjligheter att nå en bredare kundkrets. LÄS MER