Sökning: "Wenger"

Visar resultat 11 - 15 av 102 uppsatser innehållade ordet Wenger.

  1. 11. Using Stack Overflow for Professional Learning and Practices at Work

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Maryam Omer; [2022-11-18]
    Nyckelord :Stack Overflow; professional learning; online communities; professional practices;

    Sammanfattning : Purpose: The study aims to investigate how people discuss Stack Overflow in terms of professional learning and how they integrate Stack Overflow into their professional practices at work. Theory: The theories used in this study are Communities of Practice and Socially Situated Learning by Jean Lave and Etienne Wenger. LÄS MER

  2. 12. Utomhuspedagogik - Att lära i och om sin närmiljö - En kvalitativ studie om hur lärare använder sig av läroplanens riktlinjer för att främja utevistelse i fritidshemmets verksamhet.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Angelica Nielsen; Fredrik Mohlén; [2022-03-16]
    Nyckelord :Fritidshem; utomhuspedagogik; utomhusundervisning; utevistelse; närmiljöer; styrdokument; situerat lärande; erfarenhetsbaserat lärande;

    Sammanfattning : Vi har liknande erfarenheter från att ha jobbat och besökt flera fritidshem på olika platser med skiljaktiga miljöer. Vår erfarenhet av utevistelse i fritidshemmets verksamhet är att utevistelsen oftast kopplas till elevers rörelsebehov och fria lek. LÄS MER

  3. 13. PRESERVICE TEACHERS’ PROFESSIONAL IDENTITY DEVELOPMENT THROUGH PRESERVICE TEACHER EDUCATION PROGRAMME A Case Study at the Regional Teacher Training Center, Cambodia Puthika Cheab Master’s thesis:

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Puthika Cheab; [2022-02-13]
    Nyckelord :preservice teachers; teacher identity; teacher education; teacher training center; community of practice;

    Sammanfattning : Aim: The current study was conducted to explore how preservice teachers construct their professional identity through their participation in the preservice teacher education programme. Theory: The study employed Kelchtermans’s (1993) Teachers’ Interpretive Framework to capture preservice teachers’ perceptions of teachers’ professional identity and Wenger’s (1998) Community of Practice to discover how they form their professional identity through membership in the community of practice of preservice teachers. LÄS MER

  4. 14. En gemensam angelägenhet : universitetsbibliotekariers tankar och uppfattningar om informationsdiskens betydelse

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Agnes Henriksson Fjeldstad; [2022]
    Nyckelord :Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The existence and staffing of reference desks in academic libraries has been a topic of debate for at least 30 years. As digital library services have grown in significance, some argue that the physical desk no longer serves the needs and wishes of patrons. LÄS MER

  5. 15. An Organizational Settlement for an Expansive Learning Workplace : A qualitative study on workplace learning implementation and sustainability

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Mohamed Metwally; [2022]
    Nyckelord :Workplace learning; Expansive learning environment; Communities of Practice; Competency development; Informal learning;

    Sammanfattning : Workplace learning can contribute to a reformative change in an economy’s workforce development.  Learning, whether formal or informal, is subject to various power balances in each context. Factors affecting learning decisions can include legal framework, market requirements, organizational culture, organization of work, and financing limits. LÄS MER