Sökning: "Westerdahl"
Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade ordet Westerdahl.
1. Digilogt lärande inom So-undervisning med inriktning 1–3 : En kvalitativ studie om lärares erfarenheter av och inställningar till digitala verktyg i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : I denna uppsats har aktiva lärares erfarenheter av och inställningar till användning av digitala respektive analoga läromedel i So-undervisningen undersökts. Studiens urval består av sex lärare som undervisar i SO i grundskolans tidigare år, från tre olika kommuner i Sverige. LÄS MER
2. And Action! : A Study of the Semantic Domains of Action through Interpretation of Metaphor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : The aim of this essay is determining and describing some of the semantic domains of the concept of action. Action belongs to the type of abstract nouns with unclear semantic domains. In other words, there are difficulties in determining the precise semantic patterns that the word ‘action’ refers to. LÄS MER
3. Allokering av institutionellt kapital till private equity-fonder : Beslutsprocessen och kapitalets väg från svenska institutioner till private equity-fonder
Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : Private equity har under lång tid varit ett attraktivt alternativ vid allokering av kapital. Under de senaste fyrtio åren har tillgångsslaget fått mer fäste i Sverige. LÄS MER
4. Digitala lärverktyg som specialpedagogisk resurs
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Westerdahl, Anna (2022). Digitala lärverktyg som specialpedagogisk resurs. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER
5. INFLUENCER MARKETING : En kvalitativ studie om hur influencers påverkar unga konsumenters varumärkeslojalitet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : En ökad användning av sociala medier och e-handel har inneburit en ny spelplan för Sveriges företagare. Digitaliseringens framväxt har inte bara skapat nya marknadsföringsstrategier, utan också förändrat konsumenters köpbeteende. LÄS MER