Sökning: "Western marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 97 uppsatser innehållade orden Western marketing.

  1. 1. Barbie TM. Från Plastic Fantastic till Empowerment Chic: En Semiotisk Resa genom Barbies Reklamuniversum

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elsa Dandanell; Maja Jansson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Barbie; Barbie commercials; Barbie Semiotics; Feminism; Uppfostran Genus; Semiotik; Genussystemet;

    Sammanfattning : Exectutive summary Barbie is more than just a toy, she is a phenomenon. Consumers love her as much as others hate her. It has been argued that the doll is damaging young childrens views of themselves and setting them up for a future of striving to achieve impossible beauty standards. LÄS MER

  2. 2. Could Pricing Strategies in Different Regions Create a Sense of Division? : A Qualitative Study in the Pursuit of Scrutinizing European Individuals' Views on Penetration Pricing, Price Skimming, and Prestige Pricing Pertaining to a New Sugar-Sweetened Beverage

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Zoltán János Tóth; [2023]
    Nyckelord :penetration pricing; price skimming; prestige pricing; the economic theory of buyer behaviour; pricing in marketing; marketing;

    Sammanfattning : Background: To many customers, prices are mundane; however, marketers engage in casuistry to purport their product as superior to others by enticing prices. Prices are the most susceptible variable in the Marketing Mix. LÄS MER

  3. 3. ”Kvinnokroppen. Så stark och livskraftig, samtidigt så väldigt omdebatterad” En kvalitativ diskursanalys av marknadsföring genom ett postfeministiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jennie Hansen Römer; Therese Clausson; [2023]
    Nyckelord :postfeminism; diskursanalys; varufeminism; digital marknadsföring; femvertising; varumärkesaktivism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa diskursanalys är att studera hur feministiska diskurser framträder i porträtteringen av kvinnor i västerländsk reklam. Studien syftar till att bidra med kunskap om hur feministiska diskurser påverkar digital marknadsföring samt att bidra med kunskap till forskningsområdet varufeminism och varumärkesaktivism. LÄS MER

  4. 4. Trendig aktivism : En multimodal kritisk diskursanalys av Balenciagas marknadsföring av kollektionen Winter 22

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Felicia Blom; [2023]
    Nyckelord :Balenciaga; Winter 22; ideology; fashion; politics; luxury brand; climate change; war in Ukraine; celebrities; brand positioning;

    Sammanfattning : Balenciaga was one of the most influential fashion brands of 2022. Due to the attention the brand gets in traditional and social media, and their tendency to address political issues during their fashion shows, I consider it relevant to analyse what the brand communicates ideologically. LÄS MER

  5. 5. Entering to the Japanese market with a sustainability valued product : sustainability awareness and media landscape in Japan

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Miina Yamada; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; Japan; marketing; media; advertising; market entry;

    Sammanfattning : With a research question “How could Western companies enter the Japanese market when they promote sustainability valued products/services”, this research examined how people in Japan have awareness towards sustainability. To think about how specific marketing execution could be done to promote a product or service, a part of this project took place in Japan to capture the media landscape and current trends. LÄS MER