Sökning: "Why visit the arena"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Why visit the arena.

  1. 1. Why visit the arena? A quantitative study of Swedish consumers' intentions to attend the arena to watch football in Allsvenskan

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Beatrice Lantz; Vilma Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Intentions; Sports marketing; Team identification; Fan loyalty; Sports attendance;

    Sammanfattning : To succeed as a sports organization the ability to draw spectators to the arena is vital. This thesis takes a closer look at Swedish football fans and investigates which factors that affect their intention to attend the arena to watch a football game in Allsvenskan. LÄS MER

  2. 2. Nation Branding; A Brand New Marketing Tool on the Global Arena; A Qualitative Case Study in a Swedish Context

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Görel Englund; [2012]
    Nyckelord :Corporate Co-branding; Country of Origin; Cultural Branding; National Identity; Public Diplomacy;

    Sammanfattning : Global competition is becoming fierce. New marketing techniques are emerging, among them Nation Branding. The aim of this study is to answer the following questions: What is Nation Branding and how is it applied in Sweden? Why is Nation Branding controversial and when does it matter? The study is performed through a qualitative, abductive approach. LÄS MER

  3. 3. Vad minns elever och varför? : Upplevelsens betydelse för minnet - analys av ett besök på Sörmlands museum ur ett utomhuspedagogiskt perspektiv.

    Magister-uppsats, Estetiska institutionen

    Författare :Martin Koutny; [2005]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; museipedagogik; minne; kulturmiljöpedagogik; platsens betydelse; upplevelsebaserad lärande; handlingsburen kunskap; sinnlig upplevelse.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka vilken betydelse upplevelsen har för minnet. Studien behandlar tre problemformuleringar: (1) Vad minns eleverna några månader efter sitt besök på Sörmlands museum? (2) Varför minns eleverna just de sakerna? Här studeras de två aspekterna: Av vilka anledningar anser eleverna själva att de har dessa minnen? Vad säger utomhuspedagogisk forskning om upplevelsernas betydelse för lärandet? (3) Hur väl stämmer elevernas minnen överens med de syften som Sörmlands museums har med sin verksamhet? Studien baseras på en enkätundersökning där sammanlagt 205 elever i årskurs 4 och 5 har deltagit i ett studiebesök på Sörmlands museum under våren 2004. LÄS MER