Sökning: "Whyred"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Whyred.

  1. 1. Effektivisering av inköpsprocessen i modeföretag via olika styrmetoder i interorganisatoriska relationer

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victoria Back; [2013-09-12]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; Interorganisatoriska relationer; Modebranschen; Supply Chain; Buying process; Management Control; Interorganizational Accounting; Bussiness relation;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Inköpsfunktionen har under de senaste åren fått en allt mer strategisk betydelse för organisationer. De strategiska inköpsbesluten blir därför allt viktigare och siktar mot att skapa effektiviseringar och kostnadsfördelar i processen. LÄS MER

  2. 2. Fashion Thinking : En studie om hur design kan berika varumärken inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Maria Tyreus; Sofie Hagström; [2013]
    Nyckelord :branding; brand identity; image; brand experience; design management; fashion industry; branding; varumärkesidentitet; image; varumärkesupplevelse; design management; modebranschen;

    Sammanfattning : Det finns mycket forskning om hur design bygger starka varumärken, men den är inte branschspecifik.  Modebranschen är en komplex företagsmiljö med ständigt förändrade marknadsvillkor. Detta kräver att modeföretag arbetar med effektiva strategier för att kunna differentiera sig mot konkurrenterna, där varumärket ses som ett verktyg. LÄS MER

  3. 3. Kundrelationer och kundlönsamhet: En fallstudie av ett modeföretag

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Emily Ringström; Emelie Svensson; [2010]
    Nyckelord :Customer accounting; Customer profitability; Customer relationship;

    Sammanfattning : This thesis studies the customer relationships and customer accounting methods used by a Swedish fashion company. The aim is to test the empirical applicability of the relationship based framework developed by Lind and Strömsten and to explain potential differences between empirical observations and theory. LÄS MER

  4. 4. Mingel : Fik i butik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Jeanette Fogelberg; Elin Gustafsson; [2009]
    Nyckelord :svenska klädesmärken; espressobar;

    Sammanfattning : Vi har i vårt arbete utformat en affärsplan för vår egen affärsidé. Den bygger på en butik somsäljer svenska klädesmärken och har en espressobar i ett. Från affärsidén har vi skapat en egenaffärsplan utifrån de vanligaste faktorerna som en affärsplan ska innehålla vilket ärmarknaden, konkurrenterna, finansiering och risker. LÄS MER

  5. 5. Key success factors : The internationalisation of Swedish fashion companies

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Stefan Lind; Jerry Knudsen; [2008]
    Nyckelord :Marketing; Branding; Country of Origin; Uppsala model; Internationalisation; Psychic distance; Fashion; Icons; Made in Country Brand Model; One- Person Decisions.;

    Sammanfattning : Background: The Swedish fashion market today quickly becomes too small, even for the new companies, and they are quick to take the step abroad and launch their internationalisation process. With a focus on the four Swed-ish fashion companies Filippa K, Acne Jeans, Nudie Jeans and Whyred, we have analysed how these representatives of the industry have interna-tionalised themselves. LÄS MER