Sökning: "Wii"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade ordet Wii.

  1. 1. Effekten av fysioterapeutiska behandlingsmetoder hos barn och ungdomar med balans- och koordinationssvårigheter, vid utvecklings koordinationsstörning (DCD) och sjukdomar liknande Congenital Disorders of Glycosylation (CDG) : En systematisk översikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Amanda Krogh; Isabell Vilhelmsson; Linus Karlman; [2023]
    Nyckelord :Balans; Congenital disorder of glycosylation; Developmental coordination disorder; Fysioterapi; Koordination;

    Sammanfattning : Introduktion: Två till tre barn beräknas årligen födas med diagnosen Congenital disorder of glycosylation (CDG). Flera symptom kan kopplas till diagnosen och däribland balans- och koordinationssvårigheter. Fysioterapi används för att hjälpa individen att hantera motoriska besvär, vilket gör fysioterapi till en viktig del i behandlingen. LÄS MER

  2. 2. Cross punching full body movement game using Godot

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Erik Blad; [2022]
    Nyckelord :Game-Design; Godot; Full-body movement; Exergame; Exercise; Interractive; Movement game; MediaPipe;

    Sammanfattning : This thesis aims to create an easy to play exergame that can be used by office workers in theirday-to-day work to battle the long-term consequences of a sedentary lifestyle. A sedentarylifestyle can lead to serious health risks such as obesity and diabetes. This gives exergames anopportunity to be implemented in the daily life of the affected. LÄS MER

  3. 3. The Impact of motion-sensing exercise games on young adults : Take “Ring Fit Adventure” as example

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jiaxin Li; [2022]
    Nyckelord :exercise game; Ring Fit Adventure; Nintendo switch; fitness; motion-sensing;

    Sammanfattning : With the continued expansion of the market share of video games and the growing numberof obese people in recent years, public and business interests in exercise games have been aroused. The period when exercise games emerged maybe can be counted down from AtariPuffer. LÄS MER

  4. 4. Continuous Balance Evaluation by Image Analysis of Live Video : Fall Prevention Through Pose Estimation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Henrik Runeskog; [2021]
    Nyckelord :Fall prevention; balance estimation; center of mass; center of pressure; human pose estimation; human keypoint detection; Fallprevention; balansestimering; tyngdpunkt; tryckcentrum; kroppshållningsestimation;

    Sammanfattning : The deep learning technique Human Pose Estimation (or Human Keypoint Detection) is a promising field in tracking a person and identifying its posture. As posture and balance are two closely related concepts, the use of human pose estimation could be applied to fall prevention. LÄS MER

  5. 5. Att spela i syfte att bli starkare : En kvalitativ studie om vad som motiverar barn med spinal muskelatrofi till att spela spel i habiliterande syfte.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Jakob Dungner; Freja Kåreby; [2021]
    Nyckelord :Hedonic Motivation System Adoption Model; Motivation; Immersion; Digital Games; Exercise; Spinal muscular atrophy; SMA; Hedonic Motivation System Adoption Model; Motivation; Immersion; Digitala Spel; Träning; Spinal muskelatrofi; SMA;

    Sammanfattning : Barn med Spinal muskelatrofi lever ett liv med begränsad rörlighet. Deras vardag innehåller att mycket träning med syfte att kunna leva ett bättre liv. I vår digitala värld finns det idag många digitala spel som syftar till träning, exempelvis Nintendo Wii-spel och det populära spelet Just Dance. LÄS MER