Sökning: "William Andersson"

Visar resultat 6 - 10 av 47 uppsatser innehållade orden William Andersson.

  1. 6. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Svensson; Philip Östenson; William Andersson Kuhnke; [2023]
    Nyckelord :positioning; messages; nicotine; semiotics; marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  2. 7. Revival structure of the residual entanglement in a three-qubit system

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Carl Agelii; Rasmus Andersson; William Bakke Lindblom; [2023]
    Nyckelord :qubit; tripartite entanglement; residual entanglement; antisymmetric exchange; Quantum Heisenberg model;

    Sammanfattning : The quantum mechanical phenomenon of entanglement plays a key role in areas such as quantum computing and quantum information. Entangled half spin particles, often called qubits, are used to realize quantum based logic which means that studying systems of qubits and their properties is of vital importance to the development of the fields. LÄS MER

  3. 8. Leveldesign : effekter av vägledning i digitala spel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :William Andersson; Sofia Levonius; [2023]
    Nyckelord :nivådesign; vägledning; inlärning; problemlösning; svårighetsgrad; motivation; uppmärksamhet; nöje; association; självständighet; flow;

    Sammanfattning : Nivådesign är en viktig del inom spelutveckling för att skapa fängslande och inlevelserika digitala världar. Hur spel- och nivådesigners kan skapa en intuitiv interaktion mellan spelare och spelnivå med hjälp av olika typer av vägledning, utan att det blir för lätt eller svårt, är en fråga som vi saknar svar på. LÄS MER

  4. 9. Nutidens skogsindustri i ett framtids- och dåtidsformat - Strategisk manipulering i hållbarhetsredovisningar

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :William Andersson; Viktor Eklund; [2023]
    Nyckelord :sustainability accounting; decoupling; stakeholder theory; legitimacy strategies; legitimacy; hållbarhetsredovisning; decoupling; intressentteori; legitimitetsstrategier; legitimitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva och analysera skogsindustriella företags decouplingstrategier, dess antecedenter och dess konsekvens. Företagen som har undersökts är BillerudKorsnäs, Holmen och Svenska Cellulosa AB (SCA) i en flerfallsstudie. LÄS MER

  5. 10. Evaluation of Numerically Developed Models of an ECB for Estimating the Braking Torque on the SkiCrosser

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Filip Andersson; William Marin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Cross-country skiing is a popular method of exercising that builds strength, stamina and engages the entire body. As cross-country skiing requires snow to be present, it is typically only performed during the winter, resulting in a rather limited way of exercising. LÄS MER