Sökning: "William Axenborg Wallér"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden William Axenborg Wallér.

  1. 1. Den lärande och utlärande organisationens digitalisering av utbildning : En fallstudie om hur ett svenskt utbildningsföretag hanterat organisatoriska utmaningar med att anpassa organisationen utefter digitaliseringen av dess utbildningstjänster

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Amanda Fernström; William Axenborg Wallér; [2022]
    Nyckelord :Digitalization; Digital transformation; Organizational learning; Digitalization of services; E-learning; Educational-platforms; Digitalization of professional education; Digitalisering; Digital transformation; Organisatoriskt lärande; Digitalisering av tjänster; E-lärande; Utbildningsplattformar; Digitalisering av professionell utbildning;

    Sammanfattning : Med den teknologiska utvecklingen samt näringslivets behov av kompetensutveckling har den professionella utbildningsbranschen sett en radikal ökning av digitala utbildningar. Traditionell klassrumsutbildning sätts nu på sin spets där aktörer som tidigare varit framgångsrika inom detta nu ställs inför behovet av att digitalisera dess utbildningserbjudanden. LÄS MER

  2. 2. Relationen kommunikationsbyrå–kund : En kvalitativ studie om vad medarbetare vid kommunikationsbyråer och deras kunder upplever som centralt i sin relation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Edvin Hellsing; William Axenborg Wallér; [2019]
    Nyckelord :Communication; Relations; Relational Communication; Communication Agencies; Social Exchange Theory; Kommunikation; Relation; Relationell kommunikation; Kommunikationsbyråer; Social Exchange Theory;

    Sammanfattning : The aim of the study is to develop knowledge about what employees in communication agencies and its customers perceive as central to the relationship. The research questions are: What do communication agencies experience as central to the relationship with customers? and What do customers experience as central in the relationship with communication agencies? Based on Social Exchange Theory (SET), supplemented with Behaviorally Driven Relationship Marketing Theory (BRM), we have investigated what is central in the communication agency– customer. LÄS MER