Sökning: "William Lilja"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden William Lilja.

  1. 1. Transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg : En studie om hur Generation Z ställer sig till marknadsföring i flera mediekanaler i olika format

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :William Lilja; Julia Jönsson; [2021]
    Nyckelord :transmedia storytelling; marketing strategy; generation z; engagement; media technology; transmedialt berättande; marknadsföringsstrategi; generation z; engagemang; medieteknik;

    Sammanfattning : Syfte – Syftet med denna uppsats är att undersöka fenomenet transmedialt berättande som marknadsföringsverktyg och hur Generation Z ställer sig till marknadsföring som kommunicerar information genom flera mediekanaler i olika format. Ur ett historiskt perspektiv används transmedialt berättande inom n jesbranschen och definieras som en interaktiv berättelse som finns på flera plattformar i olika format. LÄS MER

  2. 2. The enemy within : Future SOF need to fight their toughest enemy to date, themselves

    M1-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Johan Lilja; [2019]
    Nyckelord :SF; SOF; specialförband; specialoperationer; risk; organisatorisk utveckling; McRaven; Neptune Spear;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how new risks associated with the organizational development of special operations forces should be best dealt with in a supplement to William McRaven's theory of relative superiority. The special operations’ forces structure is approaching the size of more conventional forces and a development of theories may be needed to address the growth challenges the organization is experiencing. LÄS MER

  3. 3. Virtual Reality Operating System Virtual Reality Operating System

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Johan Anton Swanberg Anton Strandman Malin Solback William Lilja Andreas Falkengren Höglund; [2017-08-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : New virtual reality (VR) technology has been developed and is reaching a broader consumer-base than ever before. However, no consumer operating system (OS) has been released optimized for VR. In this project, a concept VR OS user interface (UI) was developed, and different interaction patterns were developed and evaluated. LÄS MER

  4. 4. Lead time analysis for code changes in a large-scale telecom development environment : An Ericsson case study

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Erik Lilja; William Rosander; [2017]
    Nyckelord :lead time; analysis; software development; case study;

    Sammanfattning : In this study, we investigate how lead time is affected during development of a large-scale telecom product. We collected raw data from the product’s Gerrit repository which were later processed with statistical analysis. LÄS MER

  5. 5. Den konstnärliga forskningens ”stilenliga” resultat. Hur hitta ett ömsesidigt förtroende och samarbete mellan forskning, utbildning och konstnärlig praktik?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Anna-lill Nilsson; [2016-02-09]
    Nyckelord :tankekollektiv; konstnärlig forskning; praktiker; stilriktiga lösningar; skapande framåtrörels; kunskapsteori; perception; förförståelse; praktisk kunskap; teoretisk kunskap; socialt lärande; fantasi; inbillningskraft; Fleck; Rosengren; Blake;

    Sammanfattning : I denna uppsats vill jag skapa en bild av den konstnärliga forskningens tillstånd 2013-14 med fokus på Göteborg. Jag har intervjuat konstnärliga forskare inom den konstnärliga forskningen om deras kunskapssyn, den konstnärliga forskningens kunskapsproduktion och dess eventuella påverkan på utbildningar och konstnärliga praktiker. LÄS MER