Sökning: "William Möller"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden William Möller.

  1. 1. Secondhand-hauls : det paradoxala fenomenet - en inblick i secondhand-hauls på YouTube och relationen till konsumtionssamhällets logik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Frida Lassar Berg; William Van De Peppel Möller; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Samnytt och myten om det vita Sverige : en diskursanalys av alternativhögerns media

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :William Van De Peppel Möller; Fabian Ekström; [2022]
    Nyckelord :Alternativhögern; Mediestudier; Diskursanalys; Samnytt; Radikalnationalism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats “Samnytt och myten om det vita Sverige: En diskursanalys av alternativhögerns media” är skriven av William Van de Peppel Möller och Fabian Ekström, studenter vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet, inom ämnesområdet Medie och Kommunikationsvetenskap. Syftet med denna uppsats är att att undersöka hur utformar sig Samnytts diskurs och hur befinner denna sig inom sfären för alternativhögerns medier? Samnytt är en nyhets och medieplattform med starka kopplingar till Sveriges alternativhöger rörelser. LÄS MER

  3. 3. ”Hur länge är inte så länge?” Tidsuppfattning och tidsbegrepp i förskolan. Preschoolers perception of time

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Pia & Anette Kjellsson Carlsson & Möller; [2016]
    Nyckelord :Absolut tid; förskolan; ordningsföljd; relativ tid; tid och avstånd;

    Sammanfattning : I en tidigare etnografisk studie uppmärksammade vi ett barns fråga om tid. ”Hur länge är inte så länge?” och utifrån denna fråga skapade vi syftet till denna studie som blev att ta reda på hur små barn förhåller sig till tid och att undersöka hur pedagogerna bemöter barn med olika tidsbegrepp. LÄS MER