Sökning: "Willingness to purchase"

Visar resultat 1 - 5 av 107 uppsatser innehållade orden Willingness to purchase.

  1. 1. The Influence of Blockchain Technology on Swedish Consumers’ Purchase Intention of Eco-Friendly Clothing Products : A Cross-Sectional Study

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Isak Klerck; Oliver Perttunen; [2023]
    Nyckelord :greenwashing; environmental awareness; attitudes; BCT; clothing;

    Sammanfattning : Consumers are increasingly becoming more sustainable and strive towards making sustainable actions and purchases. As a response, companies attempt to follow this trend by offering sustainable and eco-friendly products and services, however, this has increased the tendency of greenwashing techniques. LÄS MER

  2. 2. Konsumenters uppfattningar som påverkar köpbeslut av lokalproducerad mat : En kvantitativ studie om konsumentuppfattningar kring skepticism, kvalitet, välbefinnande och betalningsvilja i Sverige och Kroatien

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Kim Andersson; Klara Dandic; [2023]
    Nyckelord :Local food; Scepticism; Quality; Well-being; Willingness to pay; Lokalproducerad mat; Skepticism; Kvalitet; Välmående; Betalningsvilja;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters uppfattningar som påverkar köpbeslut av lokalproducerad mat Författare: Kim Andersson och Klara Dandic Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Syfte: Syftet med denna undersökning är att analysera de faktorer som styr konsumenternas beslut vid köp av lokalt producerade livsmedel genom att analysera förhållandet mellan konsumenternas uppfattningar om skepticism, kvalitet, välbefinnande i förhållande till betalningsvilja. Metod: Denna studie har en kvantitativ forskningsstrategi tillsammans med en deduktiv ansats. LÄS MER

  3. 3. How do virtual tours affect willingness to pay for property in the real estate market?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Markus Sjölund; [2023]
    Nyckelord :willingness to pay; property; virtrual tours;

    Sammanfattning : Although virtual tours for properties have existed for some time, it has recently become a highlyrelevant marketing tool for real estate agents. As it enables them to keep up with thecompetition, it has proven especially effective for hard-to-showcase properties. LÄS MER

  4. 4. Användbarhet och användarvänlighet av smarta enheter i den egna bostaden hos unga konsumenter

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Sarah Nurmi; Clara Görander; [2023]
    Nyckelord :Internet of things; IoT; smart homes; smart devices; young consumers; home purchase; newly produced housing; generation Y; generation Z; ease of use; usefulness; Internet of things; IoT; sakernas internet; smarta hem; smarta bostäder; smarta enheter; unga konsumenter; bostadsköp; nyproducerade bostäder; generation Y; generation Z; användbarhet; användarvänlighet;

    Sammanfattning : This thesis is written within the topic of Internet of Things (IoT) and smart homes among young adults in Sweden. Smart homes are taking up more and more space on the housing market and aim to make consumers' everyday lives easier. LÄS MER

  5. 5. Sociala mediers påverkan på köpbeslut bland konsumenter i åldern 40-60 år

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Andy Garcia; Isra Hallak; [2023]
    Nyckelord :Purchase decision process; electronic word of mouth; social media; generation X; Köpbeslutprocessen; elektronisk word of mouth; sociala medier; generation X;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to gain a deeper understanding of how Generation X perceive that their purchase decisions are influenced by their use of social media. Method: The study is based on a qualitative research strategy. A semi structured interview was applied. LÄS MER