Sökning: "Wine Producers"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden Wine Producers.
1. Uncorking Profits: Fine Wine for the Bottom Line
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : Using a larger dataset covering a time period not previously studied, we examine the price drivers and investment performance of wines from the five Bordeaux Premier Cru producers during 2013-2023. Our results indicate that prices are significantly impacted by producer, weather quality, yield and age. LÄS MER
2. Hinder och möjligheter för kvinnor att verka och etablera sig som vinmakare i Europa : This is what happens when a daughter comes home, hasn't learned anything and thinks she can just make wine
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka möjligheter och hinder kvinnliga vinmakare stöter på medan de etablerar sig och verkar som vinmakare i Europa. Studien undersöker även fördjupade kunskaper om historiska och kulturella föreställningar om genus inom vintillverkning. LÄS MER
3. Naturvin - Producenters föreställningar om en certifiering inom Europeiska unionen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Följande studie är en induktiv kvalitativ studie baserad på semistrukturerade intervjuer. Syftet var att synliggöra europeiska naturvinsproducenters föreställningar om en certifiering av naturvin reglerad av EU. Studiens bakgrund belyser komplexiteten av begreppet naturvin samt certifieringar och deras effekt på marknaden. LÄS MER
4. Gårdsnära produktutveckling : Gårdsförsäljningens möjliga påverkan på produktutveckling hos svenska producenter av alkoholdryck
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
5. The new old ways of winemaking : a study of natural winemaking, the challenges and the solutions
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : The consciousness of what we eat is an ongoing trend (Eckerdal, 2020) among consumers who value environmentally and health-friendly products (Aprile, et al., 2015). This change in consumer´s preference is also playing a role in the choice of beverage selections with a rise of interest in natural wine (Buranyi, 2018). LÄS MER