Sökning: "Witcher 3"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Witcher 3.

  1. 1. Geralt's Third Sword : Representation of sex in The Witcher 3: Wild Hunt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Lynn Lynn Angerer; Mette Christiansen; [2023]
    Nyckelord :Gazes; Reward; Sex; The Witcher 3: Wild Hunt; Video Game; Women;

    Sammanfattning : This paper examines the representation of sex in the game The Witcher 3: Wild Hunt in terms of quest design, narrative, and sex scenes. Examining this topic is relevant to identifying misogynistic tropes in games and finding out where the portrayal of sex might be lacking or even harmful, for designers as well as consumers. LÄS MER

  2. 2. Does the game Genshin Impact follow the 40 second rule for the frequency of points of interest that is used in The Witcher 3?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Felix Krafft; Hugo Wiking; Danai Katsoula Johansson; [2023]
    Nyckelord :Video games; Level design; Open world games; Genshin Impact; The Witcher 3: Wild hunt; 40 seconds rule; Points of interest; Videospel; Level design; Öppna spel världar; Genshin Impact; The Witcher 3: Wild hunt; 40 sekunders regeln; Intressanta platser;

    Sammanfattning : The open world game The Witcher 3: Wild Hunt (2015) has been proven to follow a 40 second rule when placing points of interest for players to explore. The developers of the game said in an interview that the rule existed, and this was proven by a study made in 2021 by Cojanu and Jaber (2021). LÄS MER

  3. 3. JRPG VS WRPG : En jämförande studie av Xenoblade Chronicles X och The Witcher 3: Wild Hunt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jesper Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :rollspel; datorspel; komparation; kultur; genrekonventioner;

    Sammanfattning : Detta arbete är en komparativ analys som jämför genrekonventioner i berättarstruktur och kulturellt inflytande i japanska och västerländska datorrollspel. De spel som analyseras är Xenoblade Chronicles X (2015) och The Witcher 3: Wild Hunt (2015). LÄS MER

  4. 4. Kvinnorna och Geralt : En studie av kvinnor i "The Witcher 3: Wild Hunt"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Emelie Mary Olsson; [2021]
    Nyckelord :representation; representationsteori; den manliga blicken; tv-spel; datorspel;

    Sammanfattning : Hur representeras kvinnor i spelet ”The Witcher 3: Wild Hunt” – ett spel i en medeltida miljö som spelas utifrån ett mansperspektiv? Med hjälp av representationsteori och teorin om ’den manliga blicken’ har detta studerats för att se hur kvinnor representeras och behandlas inom spelet. Genom textanalys har jag granskat vad som sägs och hur det sägs, för att ta reda på hur framställningen av kvinnor ser ut. LÄS MER

  5. 5. The 40 Seconds Rule and Points of Interest in The Witcher 3: Wild Hunt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Maher Jaber; Andrei Cojanu; [2021]
    Nyckelord :Video games; Open worlds; The Witcher 3: Wild Hunt; Points of interest; 40 Seconds Rule; World building; Videospel; Öppna världar; The Witcher 3: Wild Hunt; Intressanta platser; 40 sekunder regeln; Världsbyggnad;

    Sammanfattning : The Witcher 3: Wild Hunt is one of the best selling open world video games in recent years. Thanks to the game’s popularity, other game designers might want to replicate its world design methods. LÄS MER