Sökning: "Wolfgang Weiser"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Wolfgang Weiser.

  1. 1. IT’S AN ART TO SUSTAIN YOUR BODY IN SCHOOL Learning about your body moving in classroom practice

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Wolfgang Weiser; [2018-07-02]
    Nyckelord :Somatic education; micro- movements; relation body; space;

    Sammanfattning : Purpose: The study is about learning body movements in classroom praxis. The aim is to analyse the so-called ”micro-movements” in a classroom practise, by how pupils use and acquire body, bodily movement, positions and positioning in the classroom. LÄS MER

  2. 2. Embodied : En begreppsanalys och kontextuell utforskning

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Wolfgang Weiser; [2017]
    Nyckelord :Embodied; embodiment; embodied mind; somatics; embodied knowledge; Embodied; praktisk kunskap; den kognitiva kroppen; embodied mind; kroppslig rörelse; somatisk kunskapsteori; somatics; införliva; förkroppsliga; inkorporera;

    Sammanfattning : Vad menar vi egentligen när vi säger att vi har det i oss eller att vi ska lära oss med alla våra sinnen och att elever ska utveckla hela sin förmåga? Denna studie är en begreppsanalys av det som man på engelska benämner embodied. Den undersöker detta i en svensk utbildningskontext och försöker finna motsvarande begrepp på svenska. LÄS MER

  3. 3. Present Poise In Momentum : Embodied learning of applied aesthetics in our sense of balance – a study about sensorial cultural use of balance

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Wolfgang Weiser; [2015]
    Nyckelord :Sense of balance; embodied practice; François Delsarte; Alexander technique; Elsa Gindler; embodied learning; sedentary behaviour; sensorial cultural practice.;

    Sammanfattning : The purpose of this study lies in investigating the embodied learning of applied aesthetics in our sense of balance in the educational space and how it can contribute to change one of a present major public health related problem, the problem of sedentary behaviour in school and society. The investigation is not an effect study, but aims to question our sensorial cultural practice of applied aesthetics, by looking at how we use our ability to balance in the educational space. LÄS MER