Sökning: "Word of mouth WOM"

Visar resultat 1 - 5 av 132 uppsatser innehållade orden Word of mouth WOM.

  1. 1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  2. 2. Heat of the moment : En jämförande fältundersökning inom tjänståterställning och förkroppsligad kognition

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Angelica Carlsson; Lovisa Hjorth; [2023]
    Nyckelord :Service recovery; service failure; justice theory; emotional responses; embodied cognition; EDA electrodermal activity ; Tjänståterställning; servicefel; rättviseteori; emotionella reaktioner; förkroppsligad kognition; EDA elektrodermal aktivitet ;

    Sammanfattning : Inom forskningsområdet tjänståterställning arbetar forskare och företag med att identifiera servicefel samt hitta effektiva sätt att lösa kunders problem. Trots detta skapar klagomålshantering problem för företag och det finns många utvecklingsmöjligheter. LÄS MER

  3. 3. Storytelling på sociala medier : En kvalitativ studie om hur storytelling inom hotell- och restaurangbranschen kan användas som verktyg för att bygga varumärke och leverera känslor på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Philip Norman Rondahl; Alma Backlund; [2023]
    Nyckelord :Storytelling; varumärke; sociala medier; Word of Mouth; relationsmarknadsföring; emotionell marknadsföring.;

    Sammanfattning : Storytelling is a popular marketing tool today and can be used in many different ways for companies. The purpose of this study is to investigate how service companies can use storytelling in social media platforms for marketing purposes and branding. LÄS MER

  4. 4. A study on the association of firm-generated content on Instagram, affective customer engagement, and positive electronic word of mouth: Evidence from food industry of Pakistan

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Muhammad Usman Anwar; Usman Younis; [2023]
    Nyckelord :Firm generated content; Affective customer engagement; Perceived enjoyment; Perceived originality; Positive electronic word of mouth;

    Sammanfattning : In marketing literature, the consumer engagement concept has gained the significant attention of researchers. Based on the stimuli-organism-response (S-O-R) framework, current research proposed to analyze the association between consumers' perception of characteristics of firm-generated content (FGC) on Instagram and positive electronic word of mouth by consumers through affective consumer engagement. LÄS MER

  5. 5. Can I count on online reviews? : A qualitative study on customers’ trust of electronic word-of-mouth through online reviews on fast-fashion websites among millennials in France.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Nofriyani Eka Deboris S; Meggane Pech; [2023]
    Nyckelord :Online reviews; electronic word-of-mouth eWOM ; trust; information asymmetry; fast fashion; and millennials.;

    Sammanfattning : This thesis is situated in the research field of electronic commerce, specifically the aspect of fast fashion brands. This has drawn consumer interest because they find struggles when shopping for clothes online due to their inability to try the product before purchasing from sellers, which tends to result in information asymmetry. LÄS MER