Sökning: "Word-of-mouse marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Word-of-mouse marketing.

  1. 1. Trust and Word of Mouse : Your secret weapons towards customer loyalty on the web

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SUSANNE EMOND; HANNA SELLING; [2013]
    Nyckelord :Online Shopping; Internet; Social Media; Customer loyalty;

    Sammanfattning : With the explosion of social media platforms in the interactive digital media realm and companies increased comprehension of the importance of having loyal customers, the question of social media usage in developing customer loyalty has become more and more prominent. Since social media allows firms to engage directly with the end‐consumer at a relatively low cost and with a higher level of efficiency, it is particularly important for small online branded retailers with limited marketing and PR budgets. LÄS MER

  2. 2. Sociala medier : en dunderkur för ideella föreningar?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jelena Ljubisic; Jenny Kankainen; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; Ideell organisation; Ideell förening; Svensk Form; Word-of-mouth marketing; Word-of-mouse marketing; Viral marketing; Many to many marketing;

    Sammanfattning : Framväxten av en ny kundlogik, orsakad av teknikens framfart, har tvingat företag och organisationer att hitta nya tillvägagångssätt för att nå potentiella medlemmar eller kunder. Sociala medier är ett fenomen som har utvecklats från att vara ett kommunikationsverktyg för privatpersoner, till att bli ”ett nödvändigt ont” och en viktig del av marknadskommunikationen för många företag. LÄS MER

  3. 3. Starkare varumärke genom användande av sociala medier : En kvalitativ fallstudie av Volkswagen Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Joakim Strandh; Alexander Garcin; [2012]
    Nyckelord :Social media; Social networks; Brand; Brand equity; Communication; relationship marketing; word of mouth; word of mouse; push and pull marketing; Facebook; Volkswagen; B2C.; Sociala medier; sociala nätverk; varumärke; varumärkeskapital; kommunikation; relationsmarknadsföring; word-of-mouth; word-of-mouse; push- pullmarknadsföring; Facebook; Volkswagen och B2C.;

    Sammanfattning : Problem-definition: How companies work with social media to strengthen their brand equity and what other purposes might lay behind this usage. Purpose: How Volkswagen Sweden use social media in order to strengthen their brand equity. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring på den personliga bloggen- fördelar och nackdelar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sofi Åkerman; [2010]
    Nyckelord :blogg; word-of-mouse; trovärdighet; opinionsledare; marknadsföring; badwill;

    Sammanfattning : Följande uppsats behandlar området marknadsföring på den personliga bloggen. Bloggar är ett fenomen som tar mer och mer mediautrymme och har visat sig vara en fascinerande marknadsföringskanal. LÄS MER

  5. 5. Hur bygger fastighetsbolagen relationer med sina hyresgäster?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sölve Wängman; Milan Mihaljica; [2010]
    Nyckelord :relationer; lönsamhet; kunddialog; kundnöjdhet; win-win; Facility Management; Green Building; word-of-mouth;

    Sammanfattning : We describe in this work - how the commercial real-estate companies build relationships with their tenants. We describe also how the tenants experience these relationships with the real-estate companies. This work acts about relationships and its build-upp and conserving. LÄS MER