Sökning: "Work-based education"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden Work-based education.

  1. 1. Sjuksköterskors erfarenheter av att vårda patienter med stroke : En kvalitativ litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Hälsohögskolan

    Författare :Patricia Ienesel; Elin Melliander; [2024]
    Nyckelord :experiences; nurse; person centered care; stroke; erfarenheter; personcentrerad omvårdnad; sjuksköterskor; stroke;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det är 25% av världens befolkning som drabbas av stroke någon gång under sin livstid. Stroke är ett samlingsnamn för minskad eller avsaknad av blodtillförsel till hjärnan. Patienter som drabbas av stroke får i stor utsträckning nedsatta kognitiva och motoriska funktioner. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie om socionomstudenternas upplevelser av sin verksamhetsförlagda utbildning. Upplevelser under VFU och påverkan på den professionella utvecklingen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Edina Ajetovic; Karol Jumaa; [2023]
    Nyckelord :social work students; work based learning; professional development; theoretical knowledge; interaction; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand social work students' experiences during their time at work-based learning and the impact it has on the students. The purpose is to research and acknowledge how theoretical knowledge and work-based learning impacts students' professional development. LÄS MER

  3. 3. Ett arbetssätt för att främja elevernas begreppsförståelse : En interventionsstudie om och hur begreppskortsamtal kan främja elevernas förståelse för ämnesspecifika begrepp i religions- och geografiundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ninos Haddad; Rita Joseph; [2023]
    Nyckelord :Religious education; geography education; concept card; interaction; collaborative learning and scaffolding.; Religionsundervisning; geografiundervisning; begreppskort; interaktion; kollaborativt lärande och stöttning.;

    Sammanfattning : This study aims to investigate to what extent the implementation of concept cards in Religious and Geography education promotes a conversation that contributes to the understanding of subject-specific concepts.  The aim theory is the socio-cultural perspective and the theoretical concepts are: collaborative learning and collaborative support. LÄS MER

  4. 4. Digitala läromedel i algebraundervisningen : En kvantitativ innehållsanalys av elevuppgifter i årskurs 6

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Felicia Jalminger; Emelie Svensson; [2023]
    Nyckelord :Digital curriculum materials; pupil tasks; school year 6; algebraic teaching; content analysis; interactivity; multimodality; feedback; Digitala läromedel; elevuppgifter; årskurs 6; algebraundervisning; innehållsanalys; interaktivitet; multimodalitet; återkoppling;

    Sammanfattning : Dagens samhälle blir mer digitaliserat för varje år som går och skolan följer den utvecklingen; därmed ökar digitaliseringen och användandet av digitala läromedel även i skolan. Därför är undersökningen relevant för den nutida skolans utveckling. LÄS MER

  5. 5. En kartläggning av sjuksköterskors kompetensutveckling inom primärvården : En enkätstudie

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Elin Eriksson; Nadja Eskelind; [2023]
    Nyckelord :Continuing professional education; district nurse; nursing; patient safety; primary health care.; Distriktssköterska; kompetensutveckling; patientsäkerhet; primärvård; sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hälso- och sjukvården är i ständig utveckling. Omorganisering mellan vårdinsatserna leder till mer ansvar för primärvården. Sjuksköterskor förväntas arbeta evidensbaserat, hålla sig uppdaterade och ha kompetens för att kunna utföra sitt arbete. LÄS MER