Sökning: "Working memory"

Visar resultat 21 - 25 av 397 uppsatser innehållade orden Working memory.

  1. 21. Pilot Study on Working Memory : Investigating Single Trial Decoding to Find the Best Stimulus and Target for a Future Personalized Neurofeedback

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Erik Gasparini; [2023]
    Nyckelord :Visual working memory; Personalised neurofeedback; Visual stimulus; Targeted brain region.;

    Sammanfattning : A standard Neurofeedback approach to mitigate the working memory decline in some fragile groups (elderly, subjects affected by stroke or Alzheimer's disease) can be suboptimal for some patients. The goal of this research is to investigate which visual stimulus (among colour, geometrical shape, direction, and symbol) is the most suited for each of the six healthy participants and which brain areas are the most discriminative, during the maintenance of a presented stimulus in a retro-cue-based working memory experiment. LÄS MER

  2. 22. Acute effects of physical exercise of different intensities on working memory : Masters thesis

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsa

    Författare :Ludwig Johansson; [2023]
    Nyckelord :Single bout of exercise and cognitive working memory performance; Acute physical exercise and cognitive working memory performance; Working memory performance and physical exercise; Cognitive functions and physical exercise; Working memory; Cognitive functions; Brain derived neurotrophic factor; Linear relationship; U-shaped curve theory; N-back;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study was to investigate acute effects of physical exercise of different intensities on working memory. Method: Twelve young adults, 20-40 years, 8 males and 4 females passed the screening and participated in a randomized experimental crossover within-subject design study with three experimental conditions. LÄS MER

  3. 23. Att läsa högt tillsammans : En kvalitativ studie om språkutveckling och dialogisk högläsning i grundskolan F-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Valentina Koutcho; [2023]
    Nyckelord :Reading aloud; dialogical reading; sociocultural theory; language development; qualitative method; Högläsning; dialogisk högläsning; sociokulturell teori; språkutveckling; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att studera lärares uppfattningar om betydelsen av dialogisk högläsning för elevers språkutveckling samt hur de tillämpar metoden i praktiken. En kvalitativ metod används i form av semistrukturerade intervjuer med lärare som arbetar på grundskolans årskurser F-3. LÄS MER

  4. 24. Is there support for unattended visual phenomenal consciousness? : A systematic review

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskap

    Författare :Jennifer Fogelquist; Johanna Nilsdotter Swartswe; [2023]
    Nyckelord :Cognitive neuroscience; fMRI; neural correlates; visual consciousness; overflow versus non-overflow;

    Sammanfattning : The phenomenal experience of our visual perception, what it is like to be in that state, is something that we might take for granted. However, looking closer at the neural correlates of visual processing in relation to phenomenal experience we recognize that it is a complex issue. LÄS MER

  5. 25. Från entusiasm och engagemang till tårar och ängslan : En fenomenografisk studie kring summativa bedömningssituationer i matematik ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Marie Karlsson; Camilla Hahne; [2023]
    Nyckelord :mathematics; mathematics anxiety; special education; SUM; summative assessment; matematik; matematikängsla; specialpedagogik; SUM; summativ bedömning;

    Sammanfattning : Skolans uppdrag är att säkerhetsställa att alla elever har samma möjligheter att tillgodogöra sig kunskap och därmed utvecklas. Alla elever lär sig på olika vis och har också behov av att visa sina kunskaper på olika sätt. LÄS MER