Sökning: "World exhibitions"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden World exhibitions.

  1. 1. Att skapa möten mellan konst och skola : En undersökning av bildlärares attityder till att samarbeta med yrkesverksamma konstnärer och använda sig av konstutställningar som del av undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Emma Busk; Miranda Solodovnikoff; [2024]
    Nyckelord :bildundervisning; samtidskonst; kulturgaranti; sociokulturell teori; Skapande skola;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka bildlärares uppfattningar om vilka möjligheter och utmaningar som finns i att skapa möten mellan skola och samhällets konstutbud. Med samhällets konstutbud menas här dels konstinstitutioner och dels möten med yrkesverksamma konstnärer. LÄS MER

  2. 2. “well for starters this isnt the mona lisa” : Virtuella reproduktioner av verkliga konstverk på museet i Animal Crossing: New Horizons

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Henric Wollmér-Persson; [2023]
    Nyckelord :museums; virtual museums; virtual exhibitions; Animal Crossing; Animal Crossing: New Horizons; museums in video games; art in video games; go-along; virtual ethnography; authenticity; authenticity in artworks; cultural capital; the imaginary museum; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : In this thesis I conduct a study on the real-world artworks exhibited in the museum in the Nintendo Switch game Animal Crossing: New Horizons. The in-game museum features an art exhibition consisting of virtual recreations of 43 different artworks from the 19th century all the way back to ancient times. LÄS MER

  3. 3. Lgr22 inverkan på bildlärarens undervisning i teori och praktik. : En studie om möjligheter och utmaningar med Lgr22

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Bild

    Författare :Henric Waehrens; [2023]
    Nyckelord :Bildkommunikation; Arbetsprocessen; Läroprocessen; Diskursanalys; Divergens;

    Sammanfattning : This study examines art teachers' challenges and opportunities and the impact of Lgr22 on art teachers' didacalicum in theory and practice. The study is based on three qualitative informant interviews carried out in an exchange of knowledge. LÄS MER

  4. 4. Seeing Lithium Extraction : Countering the Myth of ‘Green’ Transition through Contemporary Art

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Victoria McCarthy; [2023]
    Nyckelord :Lithium extraction; contemporary art; extractivism; ‘green’ transition; myth; green sacrifice zones; visibility; countervisuality; Unknown Fields; Marcela Magno; Julian Charrière; Extracción de litio; arte contemporaneo; extractivismo; trancisión verde ; zonas de sacrificio verdes; visibilización; contra-visualidad;

    Sammanfattning : This thesis examines the intersection between lithium extraction and contemporary art through a visual semiotic analysis of three contemporary artworks: Unknown Fields’ We Power Our Future With the Breast Milk of Volcanoes, Marcela Magno’s Land [2] Litio, and Julian Charrière’s Future Fossil Spaces. It explores how lithium extraction is visualised in the selected artworks, what connotations can be extracted from them, the geopolitical dimension expressed in them, and how they relate to the myth of ‘green’ transition. LÄS MER

  5. 5. Det andra rummet : Studenters syn på den fysiska boken i det akademiska biblioteksrummet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Martine Castoriano; [2023]
    Nyckelord :Library; Information; Physical books; Printed books; Research library; Academic library; Students and printed books; Serendipity; KASAM; Well-being; Informal learning; The library as a workplace; Browsing books; Book shelves; Exhibitions in the academic library room; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to explore the relevance and the values related to physical books for students in the library room. The thesis addresses questions of how students use the physical books in the library room and if the physical books are perceived by the students as a source of formal and informal learning and serendipity. LÄS MER