Sökning: "Writing Promotion"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Writing Promotion.

  1. 1. Hållbara dagvattenlösningars bidrag till multifunktionella ytor : en studie på kvartersmark i form av bostadsgårdar i Uppsala

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Matilda Oldenmark; Thea Andersson; [2023]
    Nyckelord :Hållbar dagvattenhantering; hållbara dagvattenlösningar; multifunktionalitet; kvartersmark;

    Sammanfattning : Utgångspunkten för denna uppsats har varit att få en inblick i hur hållbara dagvattenlösningar kan appliceras på kvartersmark för att skapa multifunktionella ytor. Uppsatsen bearbetar och analyserar multifunktionalitet och ekosystemtjänster för att förstå deras funktion och hur de samexisterar. LÄS MER

  2. 2. Multimodal undervisning med lärplatta ur lärarnas synvinkel. : En enkätstudie riktad mot lärare i grundskolans F-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Melina Madsen; [2023]
    Nyckelord :multimodal learning; tablet; learning tablet; Swedish; Swedish teaching; multimodal media; multimodality; special adaptation; promote; hinder; f-3; 4-6; compulsory school; primary school; middle school; grade 1; grade 2; grade 3; preschool class; grade 4; grade 5; grade 6; multimodalt lärande; tablet; lärplatta; svenska; svenskundervisning; multimodala medier; multimodalitet; specialanpassning; främja; hindra; f-3; 4-6; grundskola; lågstadie; mellanstadie; årskurs1; årskurs 2; årskurs 3; förskoleklass; årskurs 4; årskurs 5; årskurs 6;

    Sammanfattning : Denna studie belyser lärarnas syn på hur undervisningspraktiken och elevernas lärande påverkas av multimodal undervisning med lärplatta i svenskämnet. Föreliggande studies syfte är att skildra lärarnas syn på hur den multimodala undervisningen med lärplatta kan agera som ett hinder eller verka främjande för elevernas lärande i årskurserna F-6. LÄS MER

  3. 3. Att vara en viktig vuxen i en anonym miljö : En kvalitativ studie av bibliotekariers upplevelser av att ha arbetat med en digital boktipstjänst med biblioterapeutiska inslag för unga

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Malin Backman; [2022]
    Nyckelord :läsfrämjande; skrivfrämjande; biblioterapi; biblioterapeut; barn- och ungdomsbibliotekariens kompetens; digital kommunikation; anonymitet; identite;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to gain in-depth knowledge of how a digital reading and writing promotion library service for young people is experienced and described by the participating librarians. More specifically, to investigate the link between the service and bibliotherapy, as well as the librarians' view of communication via the service. LÄS MER

  4. 4. Att skriva eller inte skriva? : Om skrivfrämjande arbete på svenska folkbibliotek

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Pontus Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :Creative Writing; Writing Promotion; Reading Promotion; Public Library; Kreativt skrivande; litterärt skapande; skrivfrämjande; läsfrämjande verksamhet; skrivarverksamhet; folkbibliotek;

    Sammanfattning : Swedish public libraries have offered writing courses and activities for decades. Despite that, writing doesn’t necessarily seem to have an obvious place at all public libraries. The purpose of this thesis is to examine the status of writing promotion at Swedish public libraries. The study is conducted using several methods. LÄS MER

  5. 5. ”Man måste förstå människors agerande utifrån den kontext och den tid som de levde i”: En kvalitativ intervjustudie av fem ämneslärares förståelse av samt arbete med begreppet historisk empati i historieundervisningen

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Oskar Gottfridsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine Swedish history teachers’ understanding of historical empathy and their expressed pedagogical practices for the promotion of historical empathy in the classroom. The study also explores if it exists a connection between the teachers’ understanding of historical empathy and their expressed choice of pedagogical practices for cultivating such empathy among their students. LÄS MER