Sökning: "Written corrective feedback"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden Written corrective feedback.

  1. 11. Teacher Feedback on Grammar Errors: Stimulus for Learning or Confidence Breaker?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Johan Gottsäter; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : There is no universal view on written corrective feedback, the existing research does not agree on whether it is effective or not. Therefore, this degree paper aims to find out if teachers engage in written corrective feedback, and if so, then also how they do it. LÄS MER

  2. 12. The effects of formative feedback : A quantitative study of the effects of formative feedback on written proficiency in the Swedish upper secondary school L2 writing classroom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Eddie Skarp; [2018]
    Nyckelord :Formative feedback; corrective feedback; L2 writing; Sweden; direct; indirect; metalinguistic; error; Formativ feedback; korrektiv feedback; L2 skrift; Sverige; direkt; indirekt; metalingvistisk; fel;

    Sammanfattning : This independent degree project investigates how formative feedback on written assignments affect Swedish upper secondary school pupils’ writing skills regarding form, what the effects are, and if the effects are the same for pupils in different ability bands. This was done by a time series analysis of tests where a collection of texts from pupils in different ability bands (E, C, and A) in two different classes was collected. LÄS MER

  3. 13. Perspectives and Practices Regarding Written Corrective Feedback in Swedish Context : A Case Study

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Aparna Balachandran; [2018]
    Nyckelord :Written; Corrective; Feedback; Teacher; cognition; Teachers; decision; makers; Contextual; factors;

    Sammanfattning : Denna studie undersökte uppfattningar om praktiker när det gäller skriftliga återkopplingsmetoder för två lärare i engelska på ett svensk gymnasium. Projektet som utformades som en fallstudie undersökte också de kontextuella faktorerna som påverkar lärarnas kunskaper, övertygelser och skriftliga återkopplingsmetoder genom att samla in data med hjälp av Think-Aloud protokoll sessioner, halvstrukturerade intervjuer och analys av kommenterade studenttexter. LÄS MER

  4. 14. Effects of direct and indirect corrective feedback on grammar in writing. An error-analysis on 65 Swedish EFLstudents’ grammatical accuracy

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Kajsa Smedberg; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Students’ language progress and their ability to acquire new knowledge is in direct connection to the feedback given to them by their educators. Written corrective feedback has been broadly studied during the last decades, yet, leaving the research results inconclusive. LÄS MER

  5. 15. Oral and Written Teacher Feedback in an English as a Foreign Language Classroom in Sweden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Sanja Hadzic; [2016]
    Nyckelord :EFL; oral feedback; corrective feedback; written feedback;

    Sammanfattning : When teaching English as a foreign language (EFL), teachers use feedback in order to help students to improve their English skills. They can use both oral and written feedback to encourage students to make progress. LÄS MER