Sökning: "XBox"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade ordet XBox.
1. Från plånbok till spelglädje En kvalitativ studie om mikrotransaktioners påverkan på kundvärdet i spel
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Mikrotransaktioner är en form av betalning där man erhåller en virtuell vara eller tjänst till låga kostnader. Den negativa effekten av mikrotransaktioner som ofta porträtteras av media är ett problem och spelutvecklare står därför inför en utmaning att forma spel som tilltalar alla typer av spelare, både de som är för och emot mikrotransaktioner. LÄS MER
2. Investigating Users' Quality of Experience in Mobile Cloud Games
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Mobile cloud gaming (MCG) is an emerging concept which aims to deliver video games on-demand to users with the use of cloud technologies. Cloud technology allows the offloading of computation from a less powerful user device or thin client to more robust cloud servers to minimize power consumption and provide additional cloud services such as storage. LÄS MER
3. Cloud gamings påverkan på konsumenter : Hur ser användarupplevelsen ut i den molnbaseradetjänsten?
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Spelbranschen är idag en av de största inom underhållning och utvecklas ständigt medhjälp av digitalisering. Inom både film- och musikbranschen har streaming blivitvedertaget och nu har det även börjat komma till spelvärlden i form av cloud gaming. LÄS MER
4. Cross punching full body movement game using Godot
M1-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva systemSammanfattning : This thesis aims to create an easy to play exergame that can be used by office workers in theirday-to-day work to battle the long-term consequences of a sedentary lifestyle. A sedentarylifestyle can lead to serious health risks such as obesity and diabetes. This gives exergames anopportunity to be implemented in the daily life of the affected. LÄS MER
5. Systemdesign för att samla in data i ett Escape Room
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Syftet med arbetet var att utforska möjligheten att hämta data automatiskt från ett ett escape room. Vilken data som är väsentlig att samla in för att stödja utvecklingen av ett escape room? Även hur ska datan samlas in från det fysiska rummet samt vilka komponenter från digitala spel kan användas i insamlings- och analysprocessen? En intervjubaserad metod användes för att granska dom tre olika behoven en projektledare, fullskaligt system och prototyputveckling kräver av ett utvärderingssystem. LÄS MER