Sökning: "Xbox360"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Xbox360.

  1. 1. Positionsbaserad och hastighetsbaseradrobotstyrning med Kinect & handkontroll

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :VICTOR HUNG; LARS LARSSON; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Robotar blir allt mer komplexa och används i allt fler situationer. Detta ställer stora krav på styrningen av robotarna för att de ska kunna användas effektivt. Denna rapport avser att jämföra positionsbaserade och hastighetsbaserade styrmetoder mot varandra. LÄS MER

  2. 2. 3D-ansiktsigenkänning med Kinect : En studie i ansiktsigenkänning med Kinect och dess beroende påansiktets horisontella rotation

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Joakim Candefors; Mikael Söderqvist; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport syftar till att utforska och visa på möjligheten till ansiktsigenkänning vilket görs lättillgängligt för allmänheten genom Microsoft Kinect for XBOX360 och eventuella framtida liknande lösningar med lågupplösta 3D-sensorer. Det finns många komplicerande faktorer inom ansiktsigenkänning och däribland ansiktsrotation. LÄS MER

  3. 3. Void -spelprototyp för Xbox360 / Void -game prototype for Xbox360

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Joakim Lindberg; Fredrik Gullbrandson; Bo Martin Nilsson; [2008]
    Nyckelord :Xbox360; XNA; C#; Void; Spel; Digital underhållning; game; digital entertainment;

    Sammanfattning : Detta examensarbete består utav av två delar, en produktionsdel och denna slutreflektion. Produktionsdelen varade i 15 veckor och gick ut på att utveckla en spelprototyp. Spelprototypen är ämnad för spelkonsolen Xbox360, som är den nya generationens tv-spel. LÄS MER