Sökning: "Y-generation"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Y-generation.
1. Ledarskap över generationsgränser : En studie om att leda olika generationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Bakgrund - Generationer är grupper av människor födda under specifika tidsperioder medgemensamma erfarenheter och värderingar. Ledare behöver vara medvetna omgenerationsskillnader och vara flexibla i sitt ledarskap för att främja produktivitet ochmotivation på arbetsplatsen. LÄS MER
2. Alt-lit-rörelsen - ett metamodernt avantgarde
Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – MediaSammanfattning : Alt-Lit is a literary movement which first sprung up in The U.S in the middle of the first decade of the second millennia. Vaguely defined and led by aspiring writers belonging to the Y-Generation, also known as millennials, its presence and influence has become increasingly apparent. LÄS MER
3. Does the cookie taste good when learning what it consists of? : A quantitative study on online behavior advertising and generation X & Ys attitude regarding it
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate the different consumption attitudes of generation X & Y and their privacy concerns regards to company’s use of online behavior advertisement (hereafter referred to as OBA) Research questions: RQ1. What are the differences in consumption behavior between generations X and Y regarding the effect of OBA? RQ2. LÄS MER
4. How do social media marketing activities influence customer equity and purchase intention : An empirical study of hotel industry based on Y-Generation.
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate the influence of social media marketing activities on customer equity and how that drive affects purchase intention in the context of the hotel industry with the perspective of Y-Generation. Design/methodology/approach: An explanatory, deductive, quantitative research approach and cross-sectional research design were utilized within this research, where self-completed questionnaires were distributed online with a number of 136 valid responses collected. LÄS MER
5. Kommunikationseffekter från reklam om konsumtionslån : Skillnader utifrån generationstillhörighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Tidigare studier indikerar på en attitydförändring till konsumtionslån, där konsumtionslån blir en allt mer socialt accepterad lösning. Det vittnas även om att mängden konsumtionslån har ökat de senaste åren. LÄS MER