Sökning: "Yasmine Berggren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Yasmine Berggren.

  1. 1. Sambandet mellan läs- och skrivsvårigheter och matematiksvårigheter – Ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emely Berggren; Yasmine Phexell; [2021]
    Nyckelord :Lärare; Lärarperspektiv; Läs- och skrivsvårigheter; Matematiksvårigheter; Tidiga insatser;

    Sammanfattning : Detta examensarbete avser att undersöka om och i så fall hur lärare märker av sambandet mellan läs- och skrivsvårigheter och matematiksvårigheter. Examensarbetet har även som avsikt att undersöka hur lärare anpassar undervisningen och vilka hjälpmedel de använder för eleverna i läs- och skrivsvårigheter och matematiksvårigheter. LÄS MER

  2. 2. Samband mellan läs- och skrivsvårigheter och matematiksvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emely Berggren; Yasmine Phexell; [2020]
    Nyckelord :arbetsminne; dyslexi; dyskalkyli; läs- och skrivsvårigheter; lässvårigheter; matematik; matematiksvårigheter;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie avser att sammanställa och redovisa vetenskapliga artiklar som hanterar vår frågeställning: “Vilket samband finns det mellan läs- och skrivsvårigheter och matematiksvårigheter?”. För att få fram artiklar har sökningar gjorts på databaserna ERIC och SwePub. LÄS MER

  3. 3. Individanpassad Marknadsföring -Uppskattat eller ett hot mot konsumenters integritet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hallner; Sofie Berggren; Yasmine Ströberg; [2016]
    Nyckelord :Facebook; integritet; köpbeteende; Individanpassad marknadsföring: CRM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Personalized Marketing- do consumers appreciate it or is it a threat against integrity? Seminar date: 2016-01-15 Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPS) Authors: Sofie Berggren, Anna Hallner & Yasmine Ströberg Advisor: Magnus Lagnevik Key words: Personalized marketing, CRM, buying behavior, integrity, Facebook Purpose: The purpose of this paper is to investigate how consumers perceive personalized marketing on Facebook and how it affects their buying behavior online. The thesis focuses on consumer’s attitudes, preferences and behavior while being exposed to this kind of advertising. LÄS MER