Sökning: "Ylva Anders"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Ylva Anders.
1. Employee advocacy på Facebook : En studie ur konsumenternas perspektiv
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Titel: Employee advocacy på Facebook - En studie ur konsumenternas perspektiv Författare: Ylva Nelson och Ebba Sjöstrand Handledare: Anders Wrenne Institution: Institutionen för industriell ekonomi, Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Syfte: Den här studien syftar till att öka kunskapen om employee advocacy genom att studera forskningsområdet ur konsumenternas perspektiv. Metod: En enkätundersökning med 203 respondenter. LÄS MER
2. Konflikter och konflikthantering inom äldreboenden - Ur enhetschefens synvinkel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Author: Annika Lund Lagerberg, Ylva Blom Title: Conflict and conflict managment in elderly care settings - From a unit managers point of view [Translated title] Supervisor: Anders Östnäs Assessor: Susanna Johansson The aim of this study was to determine the factors that contributes to conflict and how the unit managers manage and prevent these conflicts. We have chosen to examine conflicts from the leader's point of view. LÄS MER
3. Selma Lagerlöfs författarskap i gymnasieskolan : en studie av litteraturvetenskapliga analys- och tolkningsstrategier i ett urval läroböcker i svenska
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Jag har i mitt arbete gjort en studie av litteraturvetenskapliga tolkningsstrategier i läroböcker. Syftet med detta arbete är att klassificera och ta reda på vilka litteraturvetenskapliga infallsvinklar som används av läroboksförfattarna med utgångspunkt i deras framställning av Selma Lagerlöfs författarskap. LÄS MER
4. National Branding - Sverige som varumärke
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Globaliseringen leder till att länder i allt högre utsträckning konkurrerar med varandra om uppmärksamhet, respekt och tillit från investerare, turister, konsumenter, donatorer, invandrare och media. Ett kraftfullt och positivt varumärke utgör därför en viktig konkurrensfördel. LÄS MER