Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Sex som självskadebeteende ur DBT-terapeuters perspektiv : En kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/PsykologiSammanfattning : .... LÄS MER
2. Effekter av bålträning vid kronisk stroke : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Fysioterapi och beteendemedicinSammanfattning : Bakgrund:Stroke är den vanligaste orsaken till neurologisk funktionsnedsättning i Sverige. Tiden efter insjuknandet i stroke delas in i tre återhämtningsfaser och patienter kan uppleva förbättringar under alla tre faser. LÄS MER
3. Diskurser om våld efter separation : En analys av svenska socialtjänstens policydokument för hantering av och kunskap om våld i nära relationer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Since 2017, new significant political investments have been made within the Swedish government to eliminate intimate partner violence and violence against women, on a national level. Despite these efforts, studies have shown that violence in some cases is being made invisible, and even administrated by the legal system and social services. LÄS MER
4. Tensions Emerging When Incorporating Sustainability in Projects : Sustainable Project Management in the Context of the Swedish Construction Industry
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : As sustainability and sustainable development becomes increasingly important on levels from individual to global scale, there is a need for everybody to do their part. The construction industry has a huge impact on all three pillars of sustainability and thus, has to adapt to facilitate sustainable development in their practices. LÄS MER
5. Grundskollärares syn på undervisning av elever som ligger i gråzonen mellan grundskola och grundsärskola : Det viktiga är att de hela tiden går framåt och utvecklas
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur lärare som arbetar i grundskolan ser på sin undervisning av elever som befinner sig i gråzon och vilket stöd de använder sig av i undervisningen. Elever som befinner sig i gråzon innebär att eleverna har inlärningssvårigheter men de har inte diagnosen intellektuell funktionsnedsättning och därmed inte har rätt till grundsärskolan som skolform. LÄS MER